خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در آئین افتتاحیه هفته نکوداشت اصفهان عنوان کرد:

اصفهان چهارباغ معنوی ایران را در خود جای داده است

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۵۶۹

اصفهان به دلیل داشتن مردمانی خلاق، مبتکرو ولایتمدار و به دلیل صنعتی که حرف اول را در کشور می زند با تولید ۷۰ درصد فولاد کشور، ۶۰ درصد صنایع دستی، ۲۷ درصد فراورده های نفتی، ۵۰ درصد سیمان و مصالح ساختمانی و ۱۲ درصد تولید انر‍‍‍ژی برق به خود می بالد.

استانداراصفهان؛ در آئین نکوداشت هفته اصفهان با بیان اینکه چهارباغ معنوی ایران دراین شهر جای گرفته است، دینداری، حرکت خودجوش و بیداری اسلامی را اولین باغ از این چهار باغ عنوان کرد و ادامه داد: اصفهان شهر علم و هنر، شهر آب و آینه، شهر کاشی‌های نیلگون، مناره‌های عطرآگین، مهد هنرمندان، چلچراغ هنر و شهر شهیدان و سرداران رشید اسلام است.

به گزارش ایلنا، رسول زرگرپور؛ اصفهان را قلب تپنده کشور، شهر شیخ بهایی و معماران سحرانگیز سی و سه پل، خطاطانی چون علیرضا عباسی صائب، جمال و کمال اصفهانی معرفی کرد و بیان داشت: این درحالیست که اصفهان نام سرداران رشید و ودلاوری چون ردانی‌ها و خرازی‌ها را در کارنامه افتخار خود ثبت کرده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه چهارباغ معنوی نیز در این شهر جای گرفته است، ادامه داد: دینداری، حرکت خودجوش و بیداری اسلامی اولین باغ از این چهار باغ است.

زرگرپور باغ دوم را هنروری و هنرپروری مردم این شهر بیان داشت: اصفهان هنر خود را که نشان از ایمان سازنده آن است در جای جای آثار تاریخی‌اش به منصه ظهور رسانده؛ مانند مسجد امام و مسجد جامع که مظهر پیوند هنر و دیانت است.

وی به باغ سوم اشاره و آن را ایمان، جهاد و ایثارگری دانست و گفت: باغ چهارم فناوری است که خوشبختانه جوانان اصفهانی با بهره‌مندی از تعالیم اسلامی در علم به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته‌اند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: اصفهان به دلیل داشتن مردمانی خلاق، مبتکرو ولایتمدار و به دلیل صنعتی که حرف اول را در کشور می‌زند با تولید ۷۰ درصد فولاد کشور، ۶۰ درصد صنایع دستی، ۲۷ درصد فراورده‌های نفتی، ۵۰ درصد سیمان و مصالح ساختمانی و ۱۲ درصد تولید انر‍‍‍ژی برق به خود می‌بالد.

زرگرپور قرار گرفتن اصفهان در رده‌های اول تا سوم تولید محصولات کشاورزی را از دیگر افتخارات این شهر عنوان نمود.

وی با بیان این ۳۲۰ هزار دانشجوی طالب علم در اصفهان مشغول به تحصیل هستند، گفت: ۱۰ هزار نفر از این افراد در مقطع دکترا قرار گرفته‌اند.

به گفته زرگرپور یک هزار و ۶۴۰ اثر تاریخی در این شهر از اعصار گذشته به یادگار مانده که این خود جای افتخار دارد.

وی با بیان اینکه گلستان شهدای اصفهان ۲۳ هزار شهید جنگ تحمیلی این شهر را در خود جای داده است، اظهار کرد: اصفهان، شهر علمایی چون میرداماد، ملاصدرا، حاج‌آقا رحیم ارباب و ملاصدرا، مهد عارفان، شاعران و سردارانی از جمله ردانی‌ها، خرازی‌ها و کاظمی‌ها بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز