خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان تاکید کرد:

هیچ پرونده ای در دادگاه مبنی بر وفقی بودن بهارستان وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۲۶۴

ازمهم‌ترین دلایلی که شهربهارستان را با سایر شهرها متمایز می‌کند این است که این شهر سر ریز جمعیت اصفهان بوده و موقعیت آن را از فولاد شهر و شهر مجلسی متفاوت تر می کند.

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان، با اشاره به اینکه بهارستان دارای جمعیتی بیش از۷۰ هزار نفر است ادامه داد: در طرح منطقه‌ای اصفهان دو نقطه به عنوان نقطه سر ریز جمعیت در نظر گرفته شده است که یکی شهر شهید اشرفی که بعد‌ها به نام سپاهان شهر تغیر یافت و دیگری بهارستان بود که خوشبختانه در حال حاضر شهر بهارستان با استقبال خوب مردم روبرو شده است.

به گزارش ایلنا، حسن روانفر؛ درباره ادعای سازمان اوقاف استان اصفهان مبنی بر وقفی بودن بهارستان اظهارداشت: این ادعا با رای دادگاه سالهاست که منتفی شده و اکنون هیچ پرونده‌ای در دادگاه مبنی بر وفقی بودن بهارستان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تنها بخشی از روستای قلعه شور و چند هکتار زمین درجنوب قلعه شور جزو موارد اختلافی اوقاف است که آن نیز رفع توقیف شده و در این زمین‌ها هم کارعمرانی انجام می‌شود بیان داشت: پیش بینی می‌شود در صورت اتمام پروژه مسکن مهر بهارستان تا پایان سال جاری این شهر ظرفیت اسکان یکصد هزار نفر را در خود فراهم کند.

روانفر؛ با بیان اینکه اقدامات ابتدایی و تهیه بخش نامه‌های مورد نیازمسکن مهراز سال ۱۳۸۶شروع شد، اظهار داشت: این بخش نامه در سال ۱۳۸۷با ابلاغ به تمام استان‌های کشور به صورت ویژه رسمیت یافت.

وی بااشاره به اینکه دراستان اصفهان نیزازسال ۸۸ تاکنون، عملیات اجرایی ساخت و تحویل ۲۱۶ هزار واحد مسکن مهر با احتساب مسکن شهری، روستایی و بافت فرسوده و به دو صورت خودمالک و ۹۹ساله آغاز و شمار زیادی از آن‌ها تحویل شده است گفت: در چهار سال گذشته براساس آمار اعلامی از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ۱۶۰هزار واحد آماده و تحویل متقاضیان شده است.

مدیر عامل شرکت عمران بهارستان افزود: براساس مطالعات طرح جامع استان اصفهان مشخص شد بسیاری از مشکلات استان تنها مربوط به شهر اصفهان نیست، بلکه مربوط به عناصری است که در اطراف شهر مستقر شده‌اند.

وی ادامه داد: درطرح منطقه‌ای مشخص شد که در شعاع ۵۰ تا ۸۰ کیلومتری اصفهان یک قطب قوی صنعتی به صورت شمالی و جنوبی مانند ذوب آهن و فولاد مبارکه و یک قطب کشاورزی که محور آن زاینده رود است، قرار دارد.

روانفر اضافه کرد: نقاط جمعیتی مانند ذوب آهن و پالایشگاه که در شعاع ۵۰ تا ۸۰ کلیومتری اصفهان قرار دارند نیازمند مکانی برای اسکان اطراف اصفهان بودند. یکی از مطالعات طرح جامع، اسکان جمعیت‌هایی مانند فولاد مبارکه و ذوب آهن بود که نتیجه آن شکل‌گیری شهرک‌های اقماری است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر بهارستان اولویت کار در سال جاری را اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه تمام این شرکت دانست و گفت: برای تحقق این امر ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

روانفر با بیان اینکه شهر بهارستان بر اساس برنامه مکان‌یابی و شکل‌گیری شد یکی از شهرهای جدید و موفق کشور است، ادامه داد: این شهر به لحاظ زیست محیطی و آب و هوا جز بهترین‌های استان و حتی کشور محسوب می‌شود و در چهار سال گذشته طبق آماری که از سوی اداره راه و شهرسازی استان اصفهان اعلام شده ۱۶۰ هزار واحد مسکن آماده و تحویل متقاضیان شده است.

وی با اشاره به تحویل بیشتر واحدهای مسکن مهر تا پایان سال جاری گفت: سه مجموعه آموزشی با همکاری و مشارکت سازمان نوسازی مدارس نیز در این مجموعه افتتاح می‌شود. همچنین پروژه ساخت ۱۱ هزار واحد مسکن مهر که از آذر سال ۹۰ آغاز شد، تاکنون طبق برنامه زمان بندی پیش رفته است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر بهارستان به وضعیت مترو بهارستان اشاره کرد و گفت: دو پیمانکار در بهارستان چهار و نیم میلیارد تومان صورت وضعیت دارند که در تلاش هستیم تا پایان سال جاری این بدهی‌ها برطرف شوند.

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان به روکش معابر شهر بهارستان اشاره کرد و گفت: با شهرداری بهارستان به این توافق رسیدیم که تمام روکش‌های آسفالت معابر شهر توسط شهرداری انجام شود و هزینه آن را شرکت عمران پرداخت کند.

وی افزود: با توجه به بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی شرکت مادر تخصصی و در نظر گرفتن افزایش قیمت مصالح در دو سال اخیر مبلغی اضافه بر مبلغ توافق شده در ابتدای کار مسکن مهر از متقاضیان دریافت خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز