خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان تاکید کرد:

هنرمندان از ظرفیت‌های دفاع مقدس در حوزه هنر استفاده کنند

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۱۹۱

هنرمندان باید با خلاقیت خود در جهت خلق آثار ارزشمند در حوزه دفاع مقدس تلاش کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان در میزگرد تبیین انقلاب اسلامی با تاکید بر ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه گفت: فرهنگ قیام عاشورا و فلسفه قیام امام حسین(علیه السلام) دارای اثری است که بعد از یک هزار و ۴۰۰ سال هنوز در جامعه حرکت و پویایی ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ رسول یاحی اظهار داشت: شرایط دفاع مقدس را زمانی که مقایسه می‌کنیم متوجه می‌شویم که این حرکت یک حرکت مردمی بود و در یک جنگ نابرابر که نظام‌های سلطه همه در برابر ایران ایستاده بودند، مردم با روحیه جمعی ایستادگی کردند و دفاع مقدس را خلق کردند.

وی با بیان اینکه لازم است هنرمندان از ظرفیت‌های دفاع مقدس در حوزه هنر استفاده کنند توجه به مساله دفاع مقدس و نگاه عمیق به آن بسیار حائز اهمیت است و از دفاع مقدس باید درس‌هایی به منظور راهنمایی و عبور از جریان‌ها در بحران‌های مختلف فرا بگیریم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان، تصریح کرد: لازم است پیرامون این کار فعالیت هنری انجام شود و اگر کار هنری خوی و ایده آل ارائه شود، جامعه متحول می‌شود.

متخصص سینما و هنر اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دستاوردهای فراوانی داشته است خاطر نشان کرد: یکی از دستاوردهای هنر انقلاب برای هنرمندان و هنردوستان وجود فیلم‌های فاخر در زمینه‌های مختلف است و در حقیقت بعد از انقلاب اسلامی در عرصه هنر نوعی خوداتکایی به وجود آمده است.

حجت الاسلام و المسلمین حمید می‌رخندان اذعانداشت: به وسیله هنر می‌توانیم در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی مطالب را به خوبی ارایه کنیم و فرهنگ دینی توسط هنرمندان به زیبایی بیان شود.

عضو هیات علمی پژوهشکده صدا و سیما، ادامه داد: هنر جانمایه اندیشه و دغدغه‌های نخبگان و فرهیختگان جامعه است و هنرمند بهترین فرد برای انتقال این پیام‌هاست.

متخصص سیما و هنر اسلامی افزود: هنرمند اگر از اندیشه‌های ناب اسلامی و دینی سیراب شود قادر خواهد شد که آثار فاخری با این مضمون تولید کند که مورد نیاز جامعه است و به نوعی معنویت را در جامعه تسری می‌بخشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز