خبرگزاری کار ایران

فرمانده ارشد نظامی ارتش در منطقه اصفهان:

ارتش ایران تنها ارتش مستقل دنیاست

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۱۷۳

در آستانه روز ارتش نوبتِ مردم است که با حضور در صحنه‌ی رژه ارتش در روز ۲۹ فروردین ماه، سربازان خود را در ارتش جمهوری اسلامی تشویق کرده و با پشتیبانی از آنان، قوت قلبی برای آن‌ها باشند.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در منطقه اصفهان، در آستانه فرا رسیدن ۲۹ فروردین ماه، سال‌روز حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی ارتش، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای ۴۹ هزار و ۸۵۰ شهید و ارتش منطقه اصفهان نیز دارای سه هزار شهید است که باید توسط اصحاب رسانه و دستگاه‌های اجرایی به جامعه معرفی شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، امیر سرتیپ دوم رضا جهادی ارسی، با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی از نظر نیروی انسانی، اولین ارتش در دنیاست گفت: به جرات اعلام می‌کنم که ارتش جمهوری اسلامی ایران، قوی‌ترین ارتش در منطقه و شاید جزو ۵ کشور بر‌تر در دنیاست و از نظر نیروی انسانی، اولین ارتش در دنیا هستیم.

وی با بیان اینکه ارتش ما مینیاتوری از حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) است، گفت: این ارتش، ارتش‌های دنیا را وادار خواهد کرد که در مقابل ما سر تعظیم فرود آورند.

امیر سرتیپ دوم جهادی به دستاوردهای ارتش ایران، پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: نگهداری ارتش، اولین دستاورد آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود؛ همچنین ارتش، اولین نیروی ساماندهی شده در زمان جنگ تحمیلی بود؛ پس از جنگ نیز کمک‌های ارتش به مردم در بلایای طبیعی حتی زود‌تر از نیروهای امدادی کشور، ساخت بسیاری از صنایع دفاعی و نظامی توسط دانشمندان نظامی ما و ایجاد بازدارندگی در دشمن از دیگر دستاوردهای ارتش بوده است.

وی با اشاره به شهادت ۳ هزار ارتشی از استان اصفهان در دوران جنگ تحمیلی، گفت: موضوع ارتش ما، ماجرای موسی و فرعون بود؛ فرعون، موسی را پرورش داد اما سرانجام، بساط فرعون را برچید. ارتش ما در جریان انقلاب اسلامی، انقلابیون را آموزش داد و با دریافت کارت شناسایی، اسلحه در اختیار آن‌ها قرار داد و بعد از آن نیز، اسلحه‌ها را جمع آوری کرد.

وی با بیان اینکه سربازان واقعی در عرصه نبرد امروز، اصحاب رسانه هستند، افزود: امروز، نوبت مردم است که با حضور در صحنهٔ رژه ارتش در روز ۲۹ فروردین، سربازان خود را در ارتش جمهوری اسلامی تشویق کرده و با پشتیبانی از آن، قوت قلبی برای آن‌ها باشند تا رژه‌ای برگزار شود که چشم دشمن را کور کند؛ و نقش رسانه‌ها نیز در این زمینه بسیار تاثیرگذار است.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در منطقه اصفهان اظهار داشت: از ۲۲ بهمن ۵۷ تا ۲۹ فروردین ۵۸، پروسه‌ای برای تخریب ارتش به راه انداختند، چراکه می‌دانستند اگر ارتش باقی بماند، نظام اسلامی، آن را در دست می‌گیرد و به عنوان ابزاری برای تحکیم نظام از آن استفاده می‌کند؛ حتی در آن دوران، بسیاری از افرادِ خودی نزد امام(ره) می‌رفتند و می‌گفتند که ارتش باید منحل شود.

وی تصریح کرد: حرکتِ به یاد ماندنی نیروی هوایی در ۱۹ بهمن ماه سال ۵۷، که باعثشد، فرآیند پیروزی انقلاب سرعت بگیرد، اتفاقی نبود و این حرکت به دلیل ارتباط حضرت امام(ره) با بدنه ارتش به خصوص فرماندهان میانی آن صورت گرفت و باعثشد، ماشین ابزار شاه به دست انقلابیون بیافتد و آغازِ رقم خوردن این اتفاق بزرگ، از سال ۴۲ آغاز شده بود.

وی به برنامه‌های ارتش منطقهٔ اصفهان در هفته ارتش و نیروی زمینی اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم گرامیداشت شهید صیاد شیرازی و ۳ هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی در اصفهان در روز چهارشنبه ۲۰ فروردین در محل سالن کوثر، دیدار با امام جمعه و روحانیون عزیز و علمای عظام اصفهان همچون آیت الله ناصری - مظاهری و مهدوی در تاریخ ۲۴ فروردین، غبار روبی و عطرافشانی گلزار شهدا در ساعت ۳ روز ۲۸ فروردین ماه جاری، محفل انس با قرآن در تاریخ ۲۶ فروردین، دیدار و عیادت از جانبازان مرکز توانبخشی شهید مطهری در تاریخ ۲۶ فروردین و عیادت از بیماران بیمارستان‌ها از جمله برنامه‌های ارتش اصفهان در هفته گرامی‌داشت ارتش است.

امیر سرتیپ دوم جهادی تصریح کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی ویژه کارکنان ارتش منطقه اصفهان، رونمایی از ابداعات و اختراعات و بسیاری افتتاحات در هفته و روز ارتش، تجلیل از فرماندهان و سربازان دوران دفاع مقدس با حضور خانواده‌های آنان، شرکت کارکنان در صبحگاه مشترک و برگزاری رژه پرشکوه نیروهای مسلح در ساعت ۸ روز ۲۹ فروردین ماه در میدان ارتش اصفهان از دیگر برنامه‌های مهم ارتش منطقه اصفهان در هفته ارتش و نیروی زمینی خواهد بود.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد عنوان کرد: آنچه در رژه ۲۹ فروردین ماه جاری به نمایش در می‌آید، تجهیزات بهینه شده و بخشی از تجهیزات جدید ارتش خواهد بود و انشاالله بخش اعظم تجهیزات، هرگز به نمایش در نمی‌آید و به موقع و در مقابل دشمن رونمایی می‌شوند.

وی با اشاره به نام سال جاری تاکید کرد: شعاری که مقام معظم رهبری برای امسال، تعیین کرده‌اند، اقیانوسی است که هر کس در هر قشری باید برداشت خود را از آن داشته باشد؛ فرهنگ از نظر ما سربازان، ایجاد تعهد و روحیهٔ شهادت طلبی است و سال‌هاست که این موضوع در دستور کار ما قرار دارد و روحیه شهادت طلبی در بین ارتشی‌ها ایجاد شده است.

امیر سرتیپ دوم جهادی با اشاره به اینکه برداشت کلی ما از بیانات رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) آمادگی رزمی است، اظهار داشت: ما در صحنهٔ نبرد آینده باید در دشمن، بازدارندگی ایجاد کنیم و اینکه امروز، می‌بینیم نبرد سخت دشمن به نبرد نرم تبدیل شده است، بخاطر قوا و توان بازدارندگی نیروهای مسلح به خصوص ارتش است.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در منطقه اصفهان افزود: در خصوص بحثمدیریت جهادی که مدیریت حاکی از ایثار، از خودگذشتگی و مقاومت، این امر سال‌هاست که در ارتش ما اجرا می‌شود؛ امروز، ما به همت مدیریت جهادی فرماندهانمان توانایی داریم که از کشورهای دیگر هم خلبان تربیت کنیم.

وی ادامه داد: ما با وجود تمام تحریم‌ها، خودمان ارتشمان را اداره می‌کنیم و به هیچ کس هم نیازی نداریم؛ امروز ارتش ما، تنها ارتش مستقل دنیاست که اتکای آن به خدا و اسلام و ملت است.

امیر سرتیپ دوم جهادی با تاکید بر اینکه ما آمادگی رزمی‌مان را باید به حدی برسانیم که دشمن، اجازهٔ چپ نگاه کردن به کشور ما را نداشته باشد، اظهارداشت: بنده به عنوان یک کار‌شناس نظامی کافی است از جلوی درب یک پادگان عبور کنم، ‌‌ همان لحظه متوجه می‌‌شوم که این پادگان عناصر رزمی دارد یا خیر؟ دشمن نیز از بند پوتین سرباز ما متوجه می‌شود که این سرباز آماده است یا خیر؟ لذا همان‌قدر که دشمن بداند هواپیمایی را که آن‌ها به خاطر اینکه ما داریم، از رده خارج کرده‌اند، در کشور ما آماده به کار است، متوجه می‌شود که ما صنایع هواپیمایی داریم.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری به این نکته اشاره کرد که اتکا و قدرت ایران به سلاح و تجهیزات نیست بلکه نیروی انسانی آماده و با ایمان، قدرت حقیقی ماست.

وی در باره مهم‌ترین برنامه ارتش در سال جاری گفت: بیست و ششمین رزمایش بیت المقدس، سوم خرداد امسال در منطقه نصرآباد اصفهان طبق روال سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

امیر سرتیپ دوم جهادی همچنین با بیان اینکه کمتر مکان و زمانی از شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران یاد می‌شود، گفت: شهدای ارتش نیز در کنار سایر شهدای انقلاب اسلامی به جامعه و نسل جوان معرفی شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز