خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان:

عزاداری باید با شعور و آگاهی باشد / تعزیه عاملی برای زنده نگه داشتن درس‌های قیام امام حسین(ع) است

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۴۹۲

نباید هدف از عزاداری به گریه انداختن مردم باشد چرا که گریه زمانی اجر و ثواب دارد که با شعور و بصیرت همراه باشد.

ایلنا: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار اعضای انجمن تعزیه استان اصفهان، تعزیه خوانی را هنری مقدس و حساس دانست و گفت: هدف از اجرای تعزیه باید تبیین و ترویج وقایع عاشورا و قیام امام حسین(علیه السلام) باشد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه نباید در متون تعزیه از اغراق و بزرگنمایی کرد افزود: امام حسین(علیه السلام) در بیان هدف هر کس سلطان ستمگری را ببیند که حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال کرده است و خودش به سنت الهی عمل نمی‌کند، قیامت در نظر گرفته‌اند، حال چه کسی از من برای این عمل محق‌تر است.

نماینده ولی فقیه در استان تأکید کرد: مبادا هدف شما از اجرای تعزیه به گریه انداختن مردم باشد چرا که گریه زمانی اجر و ثواب دارد که با شعور و بصیرت باشد.

وی هدف از برپایی عزاداری را زنده نگه داشتن درس‌های قیام امام حسین(علیه السلام) دانست و خاطر نشان کرد: شفاعتی که در روایات از امام حسین(علیه السلام) ذکر شده است، می‌شود و افراد با ذکر مصائب این امام بزرگوار متحول شده و مسیر زندگی خود را تغییر می‌دهند و از این طریق بهشتی می‌شوند.

آیت الله طباطبایی‌نژاد اظهار داشت: مزیتی که تعزیه نسبت به روضه خوانی و مداحی دارد، نمایشی بودن و استفاده هم زمان حواس شنوایی و بینایی است و همین امر اثر گذاریی آن را بالا می‌برد.

وی بر دقت در انتخاب صحیح و دقیق افراد تأکید و گفت: برای اجرای تعزیه مانند هنرهای دیگر از قبل باید تمرین و مداومت داشته باشید اباعبدالله الحسین(علیه السلام) ارائه کنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز