خبرگزاری کار ایران

افزایش تماس‌های امدادخواهی از ۱۱۵ نسبت به نوروز سال قبل

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۹۸۳

دبیر ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی و سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان گفت: تعداد تماس امدادخواهی از ۱۱۵ استان در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا چهارم فروردین امسال ۵۰ هزار و ۵۷۸ مورد بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محسن زمانی افزود: در طرح امداد نوروزی اورژانس پیش بیمارستانی استان تاکنون به افزون بر ۵۰ هزار تماس امدادخواهی با اورژانس ۱۱۵ پاسخ داده شده و حدود هشت هزار ماموریت فوریت‌های پزشکی نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: از ۲۴ اسفند سال گذشته تا پایان ۴ فروردین ۱۴۰۳، کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان به هفت هزار و ۹۲۶ ماموریت امدادرسانی اعزام شدند.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان گفت: از مجموع هفت هزار و ۹۲۶ ماموریت امدادرسانی، پنج هزار و ۸۷۹ مورد مربوط به حوادث غیرترافیکی و ۲ هزار و ۴۷ مورد مربوط به حوادث ترافیکی بود.

زمانی خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای طرح امداد سلامت نوروزی ۱۰۸ هزار و ۲۱۶ نفر به بخش اورژانس بیمارستان‌های سطح استان مراجعه کردند.

دبیر ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به انجام ۳۱ هزار و ۸۱۴ بازرسی نظارتی در استان اظهار داشت: در طرح امداد نوروزی ۷۱ بازدید از پایگاه های اورژانس ۱۱۵ استان، ۳۰ بازدید نظارتی توسط معاونت درمان از مراکز درمانی، ۳۰ هزار ۶۹۳ بازرسی میدانی توسط معاونت بهداشتی و یک هزار و ۲۰ بازرسی میدانی توسط معاونت غذا و دارو انجام شده است.

وی یادآور شد: در طرح امداد نوروزی ۱۶۲ پایگاه فوریت‌های پزشکی و ۳۲ ایستگاه سلامت نوروزی شامل ۱۸ ایستگاه سلامت جاده ای و ۱۴ ایستگاه سلامت شهری به شهروندان و مسافران نوروزی خدمت رسانی می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز