خبرگزاری کار ایران

در اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد:

حمایت اتاق بازرگانی اصفهان از بخش کشاورزی / هیچ قشری همانند کشاورزان مظلوم نیستند؟!

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۰۱

حضور سه نماینده از بخش کشاورزی در هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ضروری است زیرا این بخش همواره مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته است.

ایلنا: رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: هیچ بخشی مانند بخش کشاورزی خصوصی نیست و بیش از ۹۰ درصد فعالان این بخش دولتی نیستند واین در حالیست که در سایر بخش ها مانند صنعت بیش از ۷۰ درصد صنایع را واحدهای دولتی تشکیل می دهند.

به گزارش خبرگزاری " ایلنا " از اصفهان؛ " مصطفی حجه فروش " حضور سه نماینده بخش کشاورزی در هیات نمایندگان اتاق های بازرگانی را از پیشنهادات مطرح شده در پیش نویس هیات نمایندگان اتاق ایران عنوان کرد و گفت: بخش کشاورزی نسبت به سایر بخش ها همواره کمتر مورد توجه بوده است.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی اتاق اصفهان نیز در این جلسه از برگزاری کنگره ملی کشاورزی در اتاق مازنداران خبر داد و گفت: در این کنگره کمیسیون های کشاورزی اتاق های کشور به بررسی مسایل و مشکلات کشاورزی استان های خود می پردازند.

" حمیدرضا مومنی " آب و تجارت محصولات کشاورزی را دو موضوع مهم این کنگره عنوان کرد و گفت: هر یک از استان ها می توانند تمرکز خود را بر روی یک یا چند محصول مزیت دار کنند و با تجارت موفق زمینه توسعه بخش کشاورزی فراهم شود.

مسوول کمیته آب اتاق اصفهان هم در این جلسه از کمرنگ بودن حضور بخش خصوصی در وزارت کشاورزی و ارایه دیدگاه و نظریات این بخش انتقاد کرد و گفت: سیاست های غلط دستوری وزارت کشاورزی در چند دهه گذشته باعثناتوان شدن این بخش نسبت به سایر بخش ها شده است.

" مهدی بصیری " اصلاحات ارضی را ضربه جدی به بخش کشاورزی در دهه چهل عنوان کرد و گفت: متاسفانه نگاه وزارت جهاد کشاورزی به این بخش نگاهی یک سویه و یک طرفه است و ارتباطی با بدنه خود ندارد.

وی به عنوان مثال به پافشاری مسوولین وزارتخانه به آبیاری بارانی با وجود شرایط نامساعد آب و هوای استان اشاره کرد و گفت: وزارت خانه باید به طور مرتب با کشاورزان خبره و فعال نشست های هم فکری برگزار کند.

" بصیری " بخش کشاورزی را بخشی مظلوم نسبت به سایر بخش ها توصیف کرد و گفت: با وجودی که منابع آبی کشاورزی هر روز محدود تر می شود آمار چاه های خشکیده را نیز به پای این بخش محاسبه می کنند و هر سال از میزان منابع آبی این بخش می کاهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز