خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد:

کشف بیش از ۲۸ تن مواد مخدر و انهدام ۱۰۰ باند قاچاق در اصفهان در ۱۰ ماه گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۸۰

بیش از ۲۸ تن انواع مواد مخدر و انهدام ۱۰۰ باند توزیع و قاچاق مواد در طول ۱۰ ماهه سال جاری کشف شده است.

ایلنا: فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص عملکرد ۱۰ ماهه فرماندهی انتظامی استان اصفهان در زمینه مبارزه با مواد مخدر به این پایگاه گفت: در این مدت با تلاش‌های شبانه روزی و اشرافیت پلیسی، ماموران سخت کوش پلیس مبارزه با مواد مخدر، یگان تکاوری و فرماندهی انتظامی شهرستان‌های استان در عملیات‌های ویژه علیه قاچاقچیان و سوداگران مرگ توانستند مقدار ۲۸ تن و ۴۴۳ کیلو و ۳۰۴ گرم انواع مواد مخدر را کشف کنند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ سردار «عبد الرضا آقاخانی» افزود: از این مقدار ۲۳ تن و ۴۷۷ کیلو گرم تریاک، دو تن و ۸۸۵ کیلوگرم حشیش، ۸۸۰ کیلوگرم هروئین، ۹۳ کیلو و ۷۶۲ گرم شیشه، ۱۶ کیلو و ۳۹۸ گرم کراک بودند.

این مقام مسئول از رشد ۶۴ درصدی کشف مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: این مقدار مواد مخدر در حالی طی ۱۰ ماهه امسال کشف شد که کل کشفیات یکسال گذشته استان تنها نزدیک به ۲۲ تن بوده است.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: در این مدت تعداد ۱۰۰ باند حرفه‌ای قاچاق مواد مخدر متلاشی و ۴۷۴ دستگاه خودروی سبک و سنگین و ۱۲ دستگاه موتورسیکلت توقیف و تعدادی سلاح گرم از آنان کشف شده است.

سردار آقاخانی با اشاره به اجرای دو هزار عملیات ویژه در زمینه دستگیری توزیع کنندگان، قاچاقچیان، شناسایی باندهای قاچاق و معتادان ولگرد گفت: در این رابطه تعداد ۲۰ هزار و ۱۹۳ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند که ۶۰ تا ۷۰ درصد دستگیر شدگان غیر بومی هستند.

رییس پلیس استان اصفهان بیان اینکه تحقیقات نشان می‌دهد اعتیاد ریشه اصلی جرایم استان است و موضوع مبارزه با مواد مخدر همواره مطالبه و خواسته اصلی مردم و مسئولان بوده، تاکید کرد: پلیس استان مبارزه قاطعانه با قاچاقچیان عمده و توزیع کنندگان خرد مواد مخدر را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و بیشترین توان عملیاتی را در این حوزه بکار می‌گیرد.

این مقام انتظامی از اجرای طرح آرامش پنج با هدف برخورد با توزیع کنندگان خرد مواد مخدر و معتادان تابلو، ولگرد و بی‌خانمان خبر داد و گفت: این طرح از هم اکنون آغاز شده و امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم میزان امنیت استان را در نوروز سال ۹۳ دو برابر کرده و فضای امن و آرامی را برای مسافران نوروزی فراهم کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز