خبرگزاری کار ایران

با نیت ساخت کتابخانه در فلاورجان:

یک باب منزل مسکونی در فلاورجان وقف شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۳۲

با نیت ساخت کتابخانه در فلاورجان؛ یک باب منزل مسکونی درفلاورجان به مساحت ۲۷۰ مترمربع وقف شد.

ایلنا: با نیت ساخت کتابخانه در فلاورجان؛ یک باب منزل مسکونی درفلاورجان به مساحت ۲۷۰ مترمربع وقف شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان اظهار داشت: این موقوفه توسط خیر گرانقدر محمود شیخی زازرانی به منظور احداثکتابخانه حضرت سیدالشهدا(ع) زازران به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام‌سید حسن فاضلی ادامه داد: ارزش ریالی این موقوفه بالغ بر ۶۷۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی در ادامه وقف را مایهٔ خیر در جامعه عنوان کرد و افزود: با انجام این عمل بسیار پسندیده، هم فرد وقف کننده و هم نیازمندان از فواید دنیوی و اخروی موقوفه بهره‌مند می‌شوند.

فاضلی خاطر نشان کرد: وقف سبب خیر و برکت در مال و دارایی و ثروت انسان می‌گردد و چنانچه در روایات داریم وقف ثروت و دارایی‌های انسان را مانند چشمه‌ای همیشه جوشان می‌کند که هرگز از جوشش باز نمی‌ایستد و برای همیشه خیر و برکت را بستر زمان و اجتماع جاری می‌سازد وقف کننده را از اجرهای بزرگ معنوی برخوردار می‌سازد.

وی متذکر شد: کمک کردن به نیازمندان و اهمیت دادن به مسئله‌ مهم وقف علاوه بر تامین نیازهای جامعه به رفع مشکلات دولت در امر خدمات‌رسانی کمک می‌کند لذا همه باید کمک کنیم که این فضیلت با ارزش در جامعه به جایگاه ولایی برسد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان گفت: ترویج فرهنگ وقف، تبیین برکات آن، اعلام نیازهای روز جامعه برای ایجاد وقف جدید از اهداف اساسی این سنت حسنه در جامعه به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه سنت حسنه وقف می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی در سطح جوامع باشد عنوان کرد: با بیان فوائد و برکات وقف می‌توان افراد نوع دوست همچون این واقف بزرگوار و دیگر بزرگواران و نیک اندیشان را به این امر الهی و پسندیده جذب نماییم تا شاید بتوانیم گره‌ای از مشکلات اجتماعی برداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز