خبرگزاری کار ایران

کلنگ زنی سه طرح توسعه‌ای پتاس در خوروبیابانک

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۶۸۷

با حضور معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو، کلنگ سه طرح توسعه ای شرکت فرآورده های فسفات کارون و مدیریت راهبری مجتمع پتاس خوروبیابانک به زمین زده شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، این طرح ها شامل احداث استخرهای جدید بهره برداری با سرمایه گذاری ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال ، احداث ایستگاه پمپاژ مواد معدنی با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریال و احداث خط لوله انتقال مواد معدنی (شورابه) به استخرهای جدید به طول ۸ کیلومتر با سرمایه گذاری  ۹۰۰ میلیارد ریال است.

برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال توسط مدیریت راهبری فسفات کارون مجتمع پتاس هزینه می‌شود.

بازدید از کارخانه تولیدی کودهای ترکیبی گرانوله npk، و کارخانه تولید پتاس، آبشار و دهکده نمکی از دیگر برنامه های معاون وزیر صمت به خوروبیابانک بود.

تاکنون برای کارخانه در حال ساخت تولید کودهای گرانوله با ۷۰ درصد پیشرفت ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه شده و زمینه اشتغال بیش از ۶۰ نفر را فراهم می‌کند.

مجتمع پتاس خوروبیابانک با راهبری شرکت فرآورده‌های فسفات کارون توانست در ۵ ماهه نخست امسال ۲۳ هزار و ۶۷۶ تن پتاس تولید کند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۶ درصد رشد داشته است. 

مجتمع پتاس خوروبیابانک به عنوان تنها تولید کننده پتاس کشور در ۲۵ کیلومتری شرق شهرستان خوروبیابانک قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز