خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه اصفهان خبر داد:

تاسیس دانشکده علوم و فنون راهبردی

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۸۱۸

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: دانشکده علوم و فنون راهبردی را راه اندازی خواهیم کرد که در آن دروسی تدریس شود که به درد آینده کشور بخورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حسین هرسیج در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تاسیس دانشگاه‌ها در کشورهای جهان سوم با مشکل مواجه بوده و این دانشگاه‌ها مساله محور نبودند.

وی با بیان اینکه لازم است متناسب با مشکلات کشور نهاد دانشگاه را تعریف کنیم ادامه داد: در حالیکه در دانشگاه‌ها فعالیت آموزشی و پژوهشی انجام شده، اما مشکلی از کشور را حل نکرده است به علاوه اینکه مشکل هم ایجاد کردند که فارغ التحصیلان بیکار یکی از این مشکلات است.

رئیس دانشگاه اصفهان تصریح کرد: برخی سیاست‌های غلط منجر به افزایش کمی دانشگاه‌ها در کشور شد به طوریکه با صور مختلف بیش از ۲۰۰۰ دانشگاه در کشور داریم؛ هیچ جای دنیا حتی در چین هم این تعداد دانشگاه وجود ندارد و در حال حاضر کشور تبعات این تفکر را پرداخت می‌کند.

وی اضافه کرد: باید در دانشگاه‌ها تغییر و تحول ایجاد کنیم و اصل و مبنای اساسی که در دانشگاه اصفهان به دنبال آن هستیم ایجاد تحول با فرایند جامعه محوری که معطوف و مربوط به مشکل جامعه در شهر، استان و کشور و منطقه است.

هرسیچ با بیان اینکه لازم است متناسب با چالش‌ها برنامه تعریف کنیم تاکید کرد: ۴۰ سال است مسائلی در دانشگاه‌ها آموزش داده شده که به جامعه و مشکلات آن ارتباط نداشتند و زین پس باید آموزش هدفمند و پژوهش محور باشد.

وی افزود: ماموریت دانشگاه اصفهان ایجاد ثروت از پژوهش و آموزش است و معتقدیم در بحث فرهنگی هم غفلت فراوان شده است.

رئیس دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: در شش ماه اخیر با دیپلماسی علمی تلاش کردیم از فرصت‌های موجود بهترین استفاده را ببریم و ارتباطات خود را با دانشگاه‌های کشورهای مختلف مانند روسیه و چین توسعه دهیم.

وی یادآور شد: در سفر به روسیه با ده دانشگاه برتر این کشور ارتباط برقرار کردیم؛ چرا که در بحث علمی شعار هم شرقی و هم غربی اهمیت دارد، ولی در استقلال کشور نه شرقی و نه غربی شعار ما است. از همین رو ضمن حفظ استقلال ارتباط تنگاتنگ با دنیا خواهیم داشت.

هرسیچ با اشاره به استفاده بهینه دانشگاه از منابع در حوزه مالی اذعان کرد: کلیه مطالبات اعضای هیات علمی را در چندماه گذشته تسویه کردیم استفاده از منابع موجود و در صدد ایجاد منابع جدیدهستیم، زیرا ۹۰ درصد منابع دولتی صرف حقوق کارکنان می‌شود.

وی اذعان داشت: دانشگده علوم و فنون راهبردی را راه اندازی خواهیم کرد که در آن دروسی تدریس شود که به درد آینده کشور بخورد و برای اینکار حدود ۴۰ تا ۵۰ صاحب صنعت در استان اصفهان را به دانشگاه دعوت کردیم تا با احصا مشکلات و نیازشان از طریق دانشکده جدید به رفع آن‌ها بپردازیم. می‌توان گفت این دانشگاه نیاز محور است.

رئیس دانشگاه اصفهان اذعان داشت: با شهرک علمی تحقیقاتی وارد مذاکره شدیم تا صنایع خلاق، نرم و فرهنگی به دانشگاه انتقال پیدا کند.

وی در خصوص‌عدم ارتباط اساتید دانشگاه با رسانه‌ها گفت: متاسفانه مشارکت اجتماعی اساتید دانشگاه کاهش پیدا کرده و باید ریل را عوض کنیم و در ارزیابی اساتید این موضوع را مد نظر قرار دهیم.

هرسیچ خاطرنشان کرد: دانشگاه اصفهان دانشگاه معین استان است و وظیفه ارزیابی دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی را برعهده دارد، اما تا این لحظه موفق به انجام این کار نشده که دلایل بسیاری دارد مثل فارغ التحصیلی برخی از نمایندگان مجلس از این دانشگاه‌ها که از ارتباط خود برای ممانعت از ورود دانشگاه اصفهان استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: با تغییر نیازهای کشور، سال گذشته ۳۵ رشته را متوقف و برای سال تحصیلی جدید ۱۰ رشته جدید نیازمحور و راهبردی ایجاد کردیم که مطمئینم فارغ التحصیل‌شان بعدا جذب بازار کار خواهند شد.

رئیس دانشگاه اصفهان تاکید کرد: حدود ۲۰ درصد رشته‌های قبل باید متوقف شود و افزایش پذیرش دانشجو اصلا مد نظر وزارت علوم و دانشگاه اصفهان نیست.

گفتنی است دانشگاه اصفهان حدود ۱۸۰۰۰ دانشجو دارد و برای سال تحصیلی جدید پنج هزار دانشجو می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز