خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد:

کشف کلاهبرداری ۳۰ میلیاردی توسط پلیس فتای اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۷۱

پرونده‌های کلاهبرداری اینترنتی به ارزش ۳۰ میلیارد ریال توسط کارآگاهان پلیس فتای فرماندهی اصفهان کشف شد.

ایلنا: فرمانده انتظامی استان اصفهان پیرامون عملکرد ۹ ماهه پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان گفت: خوشبختانه با همت و تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر کار‌شناسان و کارآگاهان این پلیس در زمینه کشف و پیگیری جرایم سایبری طی ۹ ماهه امسال ۸۲ درصد از این پرونده‌ها کشف و مجرمان اینترنتی این پرونده‌ها به محاکم قضایی تحویل داده شدند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ سردار «عبدالرضا آقاخانی» گفت: ۵۵ درصد از پرونده‌های سایبری کشف شده توسط پلیس فتا مربوط به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی شهروندان و کلاهبرداری اینترنتی به ویژه کلاهبرداری موسوم به کلاهبرداری نیجریه بود که مجموع کلاهبرداری‌ها بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال است.

وی با هشدار به شهروندان و کاربران اینترنتی در خصوص کلاهبرداری نیجریه‌ای عنوان داشت: از بین کلاهبرداری‌های اینترنتی صورت گرفته بالغ بر ۵/۲ میلیارد تومان مربوط به کلاهبرداری نیجریه‌ای بوده است.

این مقام مسئول عنوان داشت: در کلاهبرداری نیجریه‌ای فرد کلاهبردار با بدست آوردن و هک و نفوذ به ایمیل فرد تاجری که با کشورهای خارجی از طریق ایمیل مبادلات مالی و تجاری انجام می‌دهد ایمیل‌های افرادی که با او در معامله هستند را به دست آورده و اقدام به ارسال ایمیلی می‌کند و شماره حساب خود را بجای شماره حساب فرد قربانی جایگزین می‌نماید و بدین ترتیب تجاری که با وی در ارتباط هستند و معامله انجام می‌دهند بجای واریز پول به حساب او آن را به حساب فرد کلاهبردار ارسال می‌کنند.

سردار آقاخانی به آسیب‌ها و تهدیدات نرم افزار جدیدی به نام وی چت در نسل جدید گوشی‌های تلفن همراه اشاره کرد و اظهار داشت: ابزارهای جدید به‌‌ همان میزان که می‌توانند تسهیل کننده بسیاری از مشکلات ارتباطی باشند، در صورت عدم استفاده صحیح نیز می‌توانند به تهدیدی برای کاربران آن‌ها تبدیل شوند و پلیس از شهروندان باید در این زمینه بیشتر از همیشه هوشیار باشند.

این مقام انتظامی از رسیدگی به هشت پرونده در خصوص جرایم وی چت خبر داد و گفت: بیشتر این پرونده‌ها مربوط به افشای اطلاعات شخصی و تصاویر خصوصی بدون اطلاع کاربر بوده که با شکایت افراد قربانی سریعاً پیگیری و مجرمانی که در این زمینه فعالیت داشتند دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان آموزش و آگاه سازی از تهدیدات سایبری را یک وظیفه همگانی و عمومی عنوان کرد و با بیان اینکه باید این آموزش‌ها در سطح مدارس و مراکز عمومی تدریس شود اظهار داشت: جلوگیری از قربانی شدن و مورد بزه قرار گرفتن افراد در محیط‌های اینترنتی رویکردی است که به طوری جدی توسط پلیس فتای استان دنبال می‌شود.

سردار آقاخانی خاطر نشان کرد: در ۹ ماهه امسال بیش از ۷۰ جلسه آموزشی در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز دولتی برگزار شده و نزدیک به ۳۰ هزار سی دی و ۱۰ هزار بروشور آموزشی در بین شهروندان توزیع شده است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: تمامی ارگان‌ها و نهاد‌ها، مدارس، مساجد و مراکز دولتی و شرکت‌های خصوصی می‌توانند به منظور حضور کار‌شناسان متخصص پلیس فتا و ارائه آموزش‌ها و آگاهی‌های لازم در خصوص جرایم و تهدیدات سایبری با این پلیس نامه نگاری کرده و یا با شماره تلفن ۲۱۸۴۳۵۵ تماس بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز