خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران استان اصفهان تاکید کرد:

کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر هم باید مشمول دریافت سبد کالا باشند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۱۹

چگونه است که سبد کالای حمایتی به تمامی کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری دولتی تعلق می‌گیرد، ولی قشر محروم و مستضعف کارگران بازنشسته مشمول این مقررات نشده‌اند.

ایلنا: رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران استان اصفهان در جلسه کانون بازنشستگان و مستمری بگیران اصفهان با انتقاد از مقررات عمومی ابلاغی ارسالی از جانب معاون ریاست جمهوری گفت: چگونه است که سبد کالای حمایتی به تمامی کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری دولتی تعلق می‌گیرد، ولی قشر محروم و مستضعف کارگران بازنشسته مشمول این مقررات نشده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، فتح ا… شاه زمانی، تصریح کرد: این تصمیم با شعارهای دولت، در صیانت از حقوق کارگران و بازنشستگان در تضاد است.

وی بیان داشت: امیدواریم با تلاش مسئولین ذیربط بازنشستگان تامین اجتماعی نیز از دریافت سبد کالا برخودار شوند.

در ادامه دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود با پیگیری‌های مستمر خود و چانه‌زنی در جهت احقاق حق قشر محروم و زحمتکش جامعه کارگران که در تمام مقاطع یار و یاور نظام بوده‌اند از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

اصغر برشان، ادامه داد: با توجه به عدم اجرای تعهدات بیمه دی و متضرر شدن اعضای کانون، شکوائیه‌ای برعلیه بیمه دی تنظیم و تقدیم مراجع قضایی شده است.

وی با ارائه گزارش مبسوط از جلسه دبیران اجرائی خانه کارگر کشور با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاونین گفت: در این جلسه مقرر شد با توجه به اینکه دولت بودجه سال آینده را در زمان مناسب به مجلس ارائه نموده سعی شود با پیگیری‌های مستمر نسبت به همسان‌سازی حقوق کارگران اقدام شود.

برشان ضمن اشاره به ارزشمند کردن دفترچه‌های تامین اجتماعی و کاستن سهم درمان افزود: قدم‌های ارزشمندی در این زمینه برداشته شده و مبلغ یکصد میلیارد تومان به منظور کاهش ۲۰درصدی حق بیمه تکمیلی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های مدیرعامل محترم سازمان و موافقت وزیر محترم کار و تعاون و رفاه اجتماعی شیوه پرداخت یارانه‌ها از نقدی به کالایی سوق پیدا کند.

وی تصریح کرد: امیدواریم کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر نیز همچون دیگر اقشار جامعه از این حق برخوردارشوند و مشمول دریافت سبد کالا باشند.

وی اظهارامیدواری کرد: با پیگیری‌های انجام شده بازنشستگان نیز همانند سایر اقشار اعلام شده می‌توانند سبد کالای دولت را دریافت نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز