خبرگزاری کار ایران

رئیس جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی:

زیست بوم فناوری مانع شکست خوردن کارآفرینان شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۴۹۶

رئیس جشنواره ملی فن آوری شیخ بهایی گفت: جای تامل دارد که قشر تحصیل کرده کشور وارد پروسه علم و فناوری شود و به دلیل مشکلات عدیده شکست بخورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، قاسم مصلحی در افتتاحیه هفدهیمن جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی اظهار داشت: وزارت علوم و تحقیقات و فناوری از دانشجویان و هیات های علمی حمایت می کند و لازم است بستر حمایت از کارآفرینان نیز فراهم شود.

وی ادامه داد: در کارآفرینی قطعا شکست وجود دارد، اما باید بستر  زیست بوم فناوری به گونه ای باشد که مانع شکست تحصیل کردگان و دانشجویان کارآفرین شود.

مصلحی تصریح کرد: جای تامل دارد که قشر تحصیل کرده مملکت وارد پروسه علم و فناوری شود و به دلیل مشکلات عدیده شکست بخورد؛ همین دلیل است که خیلی  از این افراد وارد این زیست بوم نمی شوند.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان یادآور شد: انتظار داریم همه ی زیست بوم فناوری فعال باشند تا احتمال شکست کم و کمتر شود؛ صنایع بزرگ یکی از اجزای این زیست بوم هستند که باید وارد عرصه شوند و با حمایت از شرکت های دانش بنیان زمینه عدم شکست آن ها را فراهم سازد.

وی با اشاره به اینکه در اصفهان شاهد ورود صنایع مانند فولاد به زیست بوم فناوری هستیم ادامه داد: اقتصاد دانش بنیان با این عناصر شکل می گیرد و توسعه می یابد. استانی که تعداد روزهای تعطیل و گرد و غبار زیادی دارد، نمی توان آینده امید بخشی بجز اقتصاد دانش بنیان برای آن متصور شد. اصفهان پتانسیل آن را دارد و باید حمایت شود.

برای فناوری و نوآوری سد ایجاد نکنیم

امید رضایی فر سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم گفت: اگر برای فناوری و نوآوری سد ایجاد نکنیم، خودش راهش را پیدا می کند و جلو می رود.

وی با بیان اینکه انتظار داریم نوآوری به عنوان یک جریان قلمداد شود ادامه داد: درسال گذشته در گیر تدوین آیین نامه قانون جهش دانش بنیان و آیین نامه تولید دانش بنیاد اشتغال آفرین بودیم و امروز به این نقطه رسیدیم که چگونه به این قانون ها عمل کنیم.

رضایی فر تاکید کرد: مجموعه صنایع اصلی می توانند با استفاده از قانون های ماده 11 و 13  از دانش بنیان ها حمایت و وظیفه خود را برای رشد خود با توجه به فن آفرینان فراهم کنند.

وی خاطر نشان کرد: نگران زیرساخت های فناوری هستیم، درحالیکه در قانون جهش الزام شده که استان ها  مجموعه های خود را در این زمینه حمایت و برای توسعه زیر ساخت ها کمک کنند؛ اما تا کنون در کشور شاهد نقطه روشنی در این زمینه نبودیم.

اصفهان رتبه دوم کشور در تعداد شرکت های دانش بنیان

استاندار اصفهان آخرین سخنران مراسم افتتاحیه بود و گفت: استان اصفهان با حدود 800 شرکت دانش بنیان که از این تعداد 670 شرکت در خود شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر هستند، جایگاه دوم در کشور را به خود اختصاص داده است.

سید رضا مرتضوی با اشهر به بنیان گذار بودن اصفهان در تاسیس شهرک علمی تحقیقاتی ادامه داد: این شهرک یکی از بازیگران اصلی حوزه علم و فناوری در کشور محسوب می شود که سبب  تاسیس پارک های علم و فناوری در سراسر کشور شد.

وی اضافه کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حدود 9 هزار نفر نیروی کار  بستر مناسبی برای استفاده از ظرفیت نخبگان فراهم کرده و مانع مهاجرت آن ها شده است.

استاندار اصفهان در پاسخ به خبرنگار ایلنا که پرسید" گردش مالی حدود 800 شرکت دانش بنیان در اصفهان چقدر است؟ " گفت: رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان باید پاسخ این سوال را بدهد، ولی فکر می کنم حدود 14 هزار میلیارد باشد.

 قاسم مصلحی رئیس شهرک و رئیس جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی در جواب این سوال گردش مالی شرکتهای دانش بنیان اصفهان را 8 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز