خبرگزاری کار ایران

رئیس اندازه گیری و توزیع گاز، شرکت گاز استان اصفهان:

افزایش ۲۰ درصدی مصرف گاز در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۵۷

با شروع فصل زمستان و افزایش برودت هوا مصرف گاز در اصفهان ۲۰ درصد افزایش یافته است.

ایلنا: رئیس اندازه گیری و توزیع گاز، شرکت گاز استان اصفهان گفت: با شروع فصل زمستان و ورود موج سرما به کشور میزان مصرف گاز در بخش‌های خانگی و تجاری افزایش یافته، اما مدیریت شبکه توزیع گاز به خوبی در حال انجام بوده و تاکنون در هیچ نقطه‌ای از استان، قطعی گاز وجود نداشته است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ رحیم بیریا با بیان اینکه، در حال حاضر به دلیل شدت سرما همه سامانه‌های گرمایشی بخش خانگی و تجاری روشن هستند، افزود: در هفته گذشته که به علت بارندگی برف و باران دمای استان بسیار کاهش یافت، دستگاه‌های گرمازا با حداکثر توان مشغول فعالیت شدند ومیزان مصرف ۲۰ درصد رشد کرد.

وی با توصیه به مردم برای صرفه جویی در مصرف گاز اظهار داشت: اگر شهروندان یک درجه از دمای منازل خود را کم کنند بسیاری از مشکلاتی که در نقاط مرزی و سردسیر کشور در خصوص مصرف گاز وجود دارد مرتفع خواهد شد.

بیریا اظهار داشت: جهت مدیریت مصرف وگازرسانی مستمر بویژه در فصول سرد سال ستاد دیسپاچینگ(اندازه گیری و توزیع گاز) شرکت ملی گاز همه ساله برنامه ریزی دقیق وکار‌شناسی شده‌ای بر این موضوع دارند تا با اولویت بندی نوع مشتریان و اعمال محدودیت در نیروگاه‌ها و صنایع عمده این امر به خوبی هدایت شود.

رئیس اندازه گیری وتوزیع گاز استان اصفهان، گفت: اولویت بندی این شرکت ابتدا گازرسانی مستمر خانگی وتجاری، دوم صنایع کم مصرف، سوم صنایع عمده و چهارم نیرو‌گاه‌ها می‌باشد.

بیریا با اشاره به اینکه استان اصفهان قطب صنعت کشور بوده ودارای صنایع فعال زیادی است گفت: تقاضای گازرسانی در این استان بالا است از سویی میزان تولید گاز و ظرفیت انتقال آن ثابت می‌باشد لذا با نگاه ملی به تداوم گاز رسانی به جای جای کشور واهمیت این انرژی پاک وبی نظیر ناگزیر هستیم که مصرف را کنترل و مدیریت نماییم.

وی میانگین مصرف سالانه کل کشور را بالغ بر ۱۶۰ میلیارد متر مکعب عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به حجم تقاضایی که از سوی صنایع وجود دارد باید میزان تولید و ظرفیت انتقال گاز افزایش یابد.

گفتنی است شرکت گاز استان اصفهان در حال حاضر سالانه بیش از ۱۶میلیارد متر مکعب گاز طبیعی توزیع می‌کند و از این نظر بالا‌ترین میزان توزیع گاز در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

هم اکنون ۹۹ درصد جمعیت استان اصفهان بالغ بر ۱ میلیون و ۴۱۶ هزار مشترک از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستندکه از این میزان ۱میلیون و ۲۱۰هزار مشترک گاز شهری و۲۰۰هزار و ۲۸۰ مشترک روستایی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز