خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان انتقاد کرد:

طرح‌های حیاتی استان اصفهان از بودجه ملی محروم مانده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۴۳

نگاه به اصفهان در سطح ملی بسیار ضعیف است و متاسفانه در بودجه به مباحثکلانشهر از جمله قطار شهری توجه نشده است.

ایلنا: عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بودجه قطار شهری اصفهان با توجه به تورم ۱۰ درصد کاهش یافته است، اذعان داشت: این در شرایطی است که برای تکمیل مترو اصفهان یک هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ عباس حاج رسولی‌ها طرح تخصیص ۵درصد از عوارض هتل‌ها برای نگهداری بناهای تاریخی را نادرست خواند و اضافه کرد: تاکنون مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر از هتل‌ها و مسافرخانه‌های شهر حمایت کرده و حتی برای صدور پروانه هتل‌ها تخفیفات ویژه‌ای را در نظر گرفته است.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان فرسودگی شبکه فاضلاب شهر را از دیگر مشکلات این کلانشهر عنوان و تصریح کرد: برای بازسازی شبکه فاضلاب یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است اما متاسفانه این مهم در بودجه استان در نظر گرفته نشده است.
وی با اشاره به عمر بالای ۴۰ سال و مستهلک بودن شبکه فاضلاب کلانشهر اصفهان، لزوم بازسازی و نوسازی این شبکه را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: متاسفانه این امر مشکلات جدی برای شهر و شهروندان ایجاد کرده به طوریکه تاکنون در دو نقطه مرکزی شهر اصفهان شبکه فاضلاب شکسته و مشکل ساز شده است.
حاج رسولی‌ها با تاکید بر لزوم تدبیر و برنامه ریزی دولت و اختصاص اعتبارات لازم برای بازسازی و نوسازی شبکه فاضلاب کلانشهر اصفهان اذعان داشت: هزینه‌های آلایندگی و آلودگیهای زیست محیطی از دیگر مطالبات شهرداری و مردم کلانشهر اصفهان است.
وی به مشکلات مردم در خصوص بیمه کارگران ساختمانی و پیگیری‌های شوراهای اسلامی کلانشهر‌ها به ویژه اصفهان برای رفع این مشکلات اشاره کرد و گفت: هر چند اعتبارات بیمه کارگران ساختمانی توسط شهرداریهای کشور تامین شد لیکن دولت و مجلس شورای اسلامی باید مشکل بیمه‌های کارگران ساختمانی را ریشه‌ای حل کنند.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ردیفی در بودجه استان برای طرح بهشت آباد اختصاص نیافته است، ادامه داد: فقط این پروژه ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. همچنین جای بسی تاسف دارد که برای مصلی نیز ردیفی اختصاص نیافته است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مکان فعلی نماز جمعه در شأن و زیبنده مردم اصفهان نیست، ادامه داد: با اینکه راه‌اندازی مصلی یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم اصفهان تلقی می‌شود، اما برای این پروژه اعتباری اختصاص داده نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز