خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

برای ایجاد اشتغال و ازدواج جوانان نیاز به وقف‌های جدید داریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۷۴

با ایجاد وقف‌های جدید، می‌توان مسئله اشتغال و ازدواج جوانان را تا حد بسیار زیادی حل کرد.

ایلنا: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به هفته وقف، اظهار کرد: هفته آخر ماه صفر مصادف با ۹ تا ۱۵ دی‌ماه به عنوان هفته وقف در نظر گرفته شده است.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ حجت‌الاسلام رضا صادقی به جایگاه مهم و اساسی سنت وقف نزد پیامبران و ائمه معصومین(س) اشاره کرد و افزود: نخستین واقف در دین اسلام، حضرت خدیجه(س) است که تمام دارایی خود را برای ترویج فرهنگ دین مبین اسلام وقف کرد و پس از ایشان، پیامبر اکرم(ص) نیز وقف‌های زیادی داشته‌اند که هنوز هم موقوفات ایشان در مکه و مدینه باقی مانده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: وقف در دوران سلجوقیان و صفویان به اوج خود رسید و مردم مومن آن زمان توجه ویژه‌ای به این سنت حسنه داشتند تا جایی که در شهر اصفهان دیگر جایی برای وقف کردن یافت نمی‌شد.
وی با اشاره به نابودی بسیاری از موقوفات در دوره‌ای از تاریخ در ایران، بیان کرد: پس از انقلاب و با فتوای امام راحل نسبت به عمل کردن به وقف، بسیاری از موقوفاتی که در تصرف اشخاص حقیقی و حقوقی بود، بازپس گرفته شد.
صادقی ادامه داد: مردم اصفهان که همواره پیشتاز امور خیر بوده‌اند با نیازسنجی دقیق خود، وقف‌هایی را که در هر زمان به آن نیاز بوده انجام داده‌اند و طلاب و مراجع علوم دینی نیز در این امر پیشروی جامعه بوده‌اند.
وی با بیان اینکه امروزه نیاز به وقف‌های جدید داریم، گفت: می‌توان با وقف‌ها و نیات جدید در این زمینه، مسئله ایجاد اشتغال و ازدواج جوانان را تا حد بسیار زیادی حل و فصل کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن برشمردن اهداف و وظایف سازمان اوقاف، گزارشی اجمالی از عملکرد فرهنگی و قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ارائه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز