خبرگزاری کار ایران

در ۹ ماهه اول سال جاری محقق شد؛

گمرک اصفهان: صادرات، یک میلیون و ۳۸۶ هزار تن کالا به ارزش ۷۹۴ میلیون و ۲۶۷ هزار دلار

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۴۶

در۹ ماهه امسال، ارزش کالاهای صادراتی از گمرک اصفهان ۷۹۴ میلیون و ۲۶۷ هزار دلار بوده است / مهمترین کالاهای صادراتی از گمرک اصفهان شامل آهن آلات و فولاد؛ فرآورده های نفتی، فرش ماشینی و دستباف می باشد.

ایلنا: مدیر کل گمرک اصفهان با اشاره به اینکه در نه ماهه امسال گمرکات استان اصفهان بالغ بر ۵۸۹ میلیارد و۴۱۳ میلیون ریال در آمد کسب و به خزانه واریز نموده است، گفت: این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۶۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش " ایلنا " از اصفهان، " اسداله احمدی ونهری "، با بیان اینکه گمرک اصفهان با داشتن پنج گمرک تابعه فعال و۱۳ انبار اختصاصی و ۷۰ هزار کامیون به اقدامات صادرات می پردازد، افزود: کالاهای صادر شده از کمرگ اصفهان با وزن یک میلیون و ۳۸۶ هزار تن و به ارزش ۷۹۴ میلیون و ۲۶۷ هزار دلار انجام شده است.

وی با تاکید به اینکه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل صادرات از گمرک اصفهان از لحاظ وزن ۳۹ درصد افزایش و از حیثارزش ۴۱ درصد کاهش داشته است، بیان داشت: به منظور تسریع و تسهیل در امر صادرات و کاهش هزینه های تولیدکنندگان و صادر کنندگان استان ۹۹ درصد از کالاهای صادراتی استان در محل تولید و یا بر روی کامیون حامل کالای صادراتی و حتی در خارج از وقت اداری و ایام تعطیل بدون تخلیه و بارگیری مجدد در گمرک، ارزیابی و کنترل و پلمپ می شود.

مدیر کل گمرک اصفهان اظهار داشت: دراین مدت ۲۳ هزار و ۶۹۸ تن محصولات کشاورزی و غذایی به ارزش بالغ بر ۴۵ میلیون و ۹۵۷ هزار دلار طی نه ماهه امسال از گمرکات استان اصفهان صادر گردیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از حیثوزن ۴ درصد و از نظر ارزش ۹ درصد رشد داشته است.

وی در خصوص مهمترین کالاهای صادراتی از گمرک اصفهان بیان داشت: آهن آلات و فولاد با ۲۰۳ میلیون و ۲۰۶ هزار دلار، فراورده های نفتی با ۱۵۳ میلیون و۹۹۹ هزار دلار و فرش ماشینی و دستباف با ۱۱۵ میلیون و ۳۸۲ هزار دلار عمده ترین اقلام صادراتی گمرکات استان اصفهان بوده است.

" ونهری " ادامه داد: صادرات اداره کل گمرک استان اصفهان درنه ماهه سال ۱۳۹۲ شامل ۶۸۹ نوع کالا به ۶۸ کشور جهان بوده و عراق با وارد کردن ۳۱۲ میلیون و ۳۶۵ هزار دلار کالا از طریق گمرک استان جایگاه اول را به خود اختصاص داده و در مکان دوم افغانستان با وارد کردن ۲۵۳ میلیون و۵۱ هزار دلار و پاکستان با ۶۳ میلیون و ۵۹۶ هزار دلار در جایگاه سوم قرار دارد.

وی گفت: گمرک کاشان ۶۱ هزار و ۲۷۴ تن کالا و به ارزش ۱۶۱ میلیون دلار از صادرات استان را به خود اختصاص داده است که بخش صنعتی و شیمیایی با اختصاص ۹۸ درصداز وزن و ۹۲درصد از ارزش، بیشترین سهم را طی این مدت داشته است.

مدیر کل کمرگ اصفهان با اشاره به اینکه گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت ۲۴ ساعته خود در۹ ماهه ۱۳۹۲ تشریفات امور مسافری ۲۸۲ هزار نفر مسافر ورودی و خروجی به کشورهای عراق، عربستان، امارات، ترکیه و کویت را انجام داده است، اظهار داشت: تعداد اظهارنامه های هفتگانه گمرکات استان طی این مدت ۲۸ هزار و ۱۶۰ فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ در صد افزایش داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز