خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت علمی اقتصاد دانشگاه تهران در اولین همایش صنعت آهن قراضه در اصفهان تاکید کرد:

بخش خصوصی وظیفه ایجاد اشتغال ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۲۵

اینکه تصور کنیم کارخانجات باید اشتغال ایجاد کنند غلط است چرا که بخش خصوصی وظیفه ایجاد اشتغال ندارد بلکه موضوع ایجاد فرصت‌های شغلی وظیفه قانونگذاران است که باید با تصویب قانون و بسته‌های تشویقی به این موضوع کمک کنند.

ایلنا: عضو هیئت علمی اقتصاد دانشگاه تهران، در اولین همایش صنعت آهن قراضه در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اصفهان با اشاره به اینکه توسعه صنعت بدون رعایت مسائل زیست محیطی نابودی دنیا را در پی دارد افزود: افزایش توسعه به هر شکلی که باشد موجب به کارگیری منابع می‌شود اما در این میان نباید استفاده بهینه از منابع را فراموش کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محمد خوش چهره، با اشاره به اینکه سمیناری موفق است که به تنظیم روابط و مناسبات و قانون‌های مرتبط منجر شود و خروجی این سمینار می‌تواند تنویر افکار عمومی و نظام سیاستگذاری نسبت به موضوع بازیافت باشد ادامه داد: برای اجرایی شدن رعایت دقیق مسایل زیست محیطی در کنار توسعه صنعتی، تحقیق و پژوهش دقیق و علمی ضروری است و این وظیفه‌ای است که با همکاری مراکز علمی با صنعتگران امکان پذیر می‌شود.

وی با تاکید بر کاهش وابستگی‌های تهدید کننده در اقتصاد مقاومتی گفت: ۷۰ درصد درآمد دولت و بودجه کشور از محل فروش نفت تامین می‌شود. این در حالی است که اقتصاد مقاومتی جنبه‌های مختلفی دارد و به مفهوم اقتصاد جنگ و ریاضتی نیست.

خوش چهره، با بیان اینکه بازیافت فلز، پدیده‌ای است که احتیاج به تحقیقات گسترده دارد تا حلقه‌های غیر شفاف آن مانند آمار و چرخه‌های بازیافت استخراج شود افزود: ارتباط قراضه آهن با توسعه پایدار در عدم تهی سازی منابع طبیعی و خدادادی است و بازیافت می‌تواند صرفه جویی در انرژی را موجب شود.

وی تصریح کرد: اینکه تصور کنیم کارخانجات باید اشتغال ایجاد کنند غلط است چرا که بخش خصوصی وظیفه ایجاد اشتغال ندارد بلکه موضوع ایجاد فرصت‌های شغلی وظیفه قانونگذاران است که باید با تصویب قانون و بسته‌های تشویقی به این موضوع کمک کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به تاثیرات توسعه بر محیط زیست و به خطر افتادن سلامتی موجودات کره زمین تصریح کرد: شتاب در توسعه، کره زمین را به خطر انداخته است و مواردی همچون سوراخ شدن لایه اوزن، آب شدن یخ‌ها در قطب‌های شمال و جنوب و بسیاری از مسایل دیگر نتیجه در نظر گرفتن صرف توسعه بدون توجه مسایل زیست محیطی است.

وی تاکید کرد: شرکت‌هایی مانند ذوب آهن، بخشی از بودجه تحقیقاتی خود را به موضوع قراضه و بازیافت فلز اختصاص دهند تا پیشرفت قابل توجهی را در این موضوع شاهد باشیم، که تاکنون توجه چندانی به این موضوع نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز