خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان عنوان کرد:

طرح جامع کاهش آلودگی هوای استان تا ۲۹ دی ماه اجرایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۸۱

یکی از دلایل افزایش ناسالمی هوای شهر اصفهان کاهش سهمیه گاز دو نیروگاه این منطقه در شش ماهه اول امسال است که به ۵/۱۷ درصد و در ‌‌نهایت قطع سهمیه گاز و استفاده از سوخت مازوت رسیده است.

ایلنا: ازمجموع ۲۴۶ روز در۸ ماه امسال در استان اصفهان ۲۰۳ روز هوا سالم و ۴۳ روز ناسالم بوده و روزهای ناسالم این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.
به گزارش خبرنگار ایلنا ازاصفهان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به موارد فوق گفت: یکی از دلایل افزایش ناسالمی هوای شهر اصفهان کاهش سهمیه گاز دو نیروگاه این منطقه در شش ماهه اول امسال است که به ۵/۱۷ درصد و در ‌‌نهایت قطع سهمیه گاز و استفاده از سوخت مازوت رسیده است.
کیومرثکلانتری تعطیل نبودن پنجشنبه‌ها در شش ماهه دوم امسال و بروز زودهنگام پدیده وارونگی دما از آبان را از دلایل دیگر افزایش روزهای ناسالم هوا در سالجاری در اصفهان برشمرد و افزود: اگر در شرایط اضطرار و بحران قرار بگیریم ابتدا اقدام به پایین آوردن ظرفیت این دو نیروگاه و در ‌‌نهایت آن‌ها را پلمپ خواهیم کرد.
وی اعلام افزایش ناسالمی هوا را هشداری برای ماههای آینده بیان کرد و گفت: ۲۰ درصد آلودگی هوای اصفهان مربوط به دو نیروگاه تولید برق است که این موضوع در بخش حفظ کیفیت هوا بسیار نگران کننده است.
کلانتری پیگیری موضوعات زیست محیطی را در دو سطح استانی و ملی عنوان کرد و گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در سطح ملی این موضوعات را در دستور کار خود قرار دهند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان کنترل آلودگی هوا را قابل مدیریت بیان کرد و گفت: استاندار اصفهان به تازگی از تهیه و اجرای سریع طرح جامع کاهش آلودگی هوای استان خبر داده که کار‌شناسان دانشگاه‌های اصفهان و صنعتی، مدیریت بحران استانداری و محیط زیست آن را در دست بررسی و مطالعه دارند.
کلانتری اجرای این طرح را حداکثر تا ۲۹ دی امسال مصادف با روز هوای پاک اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه محیط زیست در این طرح اولویت اول استان قرار گرفته، لذا تلاش می‌کنیم تا آن را هرچه سریع‌تر اجرایی کنیم.
وی به آغاز طرح آمار گیری از جمعیت حیات وحش شاخص استان اصفهان در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف مشخص کردن برد جمعیتی، آب، علوفه، بیماری، اصلاح‌نژاد در زیستگاه‌ها و مواردی از این قبیل انجام می‌شود. وی خاطرنشان کرد: بهترین زیستگاههای حیات وحش شامل آهو، بز وحشی و قوچ در اصفهان است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در این رابطه از مردمی که در حاشیه مناطق حفاظت شده و پارک‌های ملی استان زندگی می‌کنند به دلیل اینکه آن‌ها نیز به نوعی حافظ محیط زیست هستند تقدیر و تشکر کرد.
کلانتری گفت: در بخش محافظت از مناطق حفاظت شده در هشت ماهه امسال ۹۵ قبضه سلاح از سوی محیط بانان کشف شد که ۷۷ قبضه از آن سلاح مجاز بود.
وی با بیان اینکه اقدام به شکار بدون پروانه و مجوز تخلف محسوب می‌شود، افزود: از این تعداد سلاح کشف شده، ۱۸ قبضه غیرمجاز بود که پس از کشف تحویل این اداره کل شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان همچنین به دستگیری ۱۷۶ نفر از متخلفان از سوی محیط بانان در هشت ماهه امسال اشاره کرد و گفت: این هشداری است به کسانی که به دنبال تخلف در محیط زیست حیوانات هستند. که برای حفظ اکوسیستم‌های ارزشمند و محیط زیست، محیط بانان از هیچ تخلفی نخواهند گذشت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست در بخش دیگری با اشاره به پرداختن رسانه‌ها به موضوع تالاب بین المللی گاوخونی گفت: عرصه این تالاب به طور کامل وجود دارد و تنها نیازمند آب است؛ البته می‌دانید رفع مشکل آب به دست اداره کل حفاظت محیط زیست نیست و اگر آب جاری شود این تالاب همچون گذشته زنده خواهد شد.
وی تصریح کرد: به طور مسلم اگر به تالاب گاوخونی توجه شود کشاورزی و گردشگری رونق می‌گیرد و ریز گردهای هوا هم مهار می‌شود؛ اگر حقابه محیط زیست که برای تالاب ۱۶۰ میلیون متر مکعب در سال است پرداخت می‌شد اکنون زاینده رود آب داشت، کشاورزان مشکلات عدیده‌ای نداشتند و روحیه مردم و در ‌‌نهایت هوا لطیف می‌شد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر مجوز توسعه شهرک صنعتی محمود آباد گفت: هیچ گونه مجوزی از سوی این اداره کل برای بارگذاری و توسعه این شهرک داده نشده است شهرک صنعتی محمود آباد اگر می‌خواهد توسعه یابد باید ۲۵ درصد اراضی خود را به فضای سبز تبدیل کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز