خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تاکید کرد:

اصفهانی‌ها در شبانه‌روز ۱۲ لیتر آب مصرف مازاد دارند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۳۰

در حالی که سرانه مصرف استاندارد خانگی آب ۱۵۰ لیتر برآورد شده اما این رقم در بخش مسکونی و غیرمسکونی استان اصفهان ۱۶۲ لیتر گزارش شده است.

ایلنا: در حالی که سرانه مصرف استاندارد خانگی آب ۱۵۰ لیتر برآورد شده اما این رقم در بخش مسکونی و غیرمسکونی استان اصفهان ۱۶۲ لیتر گزارش شده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در جلسه آموزشی مدیریت بحران آب، با اشاره به اینکه اصفهان ۱۲ لیتر مصرف خانگی مازاد آب دارد، اظهار داشت: سرانه مصرف آب خانگی در کشور ۱۹۰ لیتر برای هر نفر در شبانه‌روز است.

هاشم امینی با بیان اینکه بخشی از آب به عنوان پرت آب از بین می‌رود، تصریح کرد: ۸.۲ درصد تلفات واقعی شبکه‌ها مربوط به آب و فاضلاب است که هر چند این میزان به نسبت خیلی زیاد نیست اما باید اصلاح شود.

مدیرعامل آبفای اصفهان با اشاره به اصلاح شبکه سالیانه حدود ۱۵۰ کیلومتر مربعی، اظهار داشت: بخش مهمی از آب‌های فاضلاب آب‌های خاکستری حاصل از حمام، آشپزخانه و شستشوی لباس است که با هماهنگی سازمان نظام مهندسی می‌توان بخشی از این آب را برای مصارف دیگر احیاء کرد.

وی با بیان اینکه استان اصفهان ۱۷۰ میلیون‌م‌تر مکعب فاضلاب دارد، گفت: اصفهان به عنوان پیشرو‌ترین بخش می‌تواند این آب را برای آبیاری فضای سبز، فلاش تانک توالت‌ها، مصرف آتش‌نشانی استفاده کند و در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نظام مهندسی برای باز چرخانی آب انجام شده است.

امینی یکی از چالش‌های مهم و جدی آب در اصفهان را طی ۶ ساله اخیر دانست و تصریح کرد: از طرفی شاهد کاهش بارش باران و همچنین شاهد افزایش ۳ درجه‌ای دما هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: روزانه یک میلیون مترمکعب آب برای حدود ۵ میلیون نفر در اصفهان باید تولید شود و این در حالی است که شاهد کاهش باران طی سال‌های اخیر در اصفهان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه حد متوسط بارندگی کشور ۲۴۰ میلیم‌تر است، یادآور شد: ۴۲۵ میلیارد مترمکعب حجم آب‌ مصرفی از منابع آبی است که حدود ۳.۸ میلیارد مترمکعب آب از ذخایر آبی کشور که عمدتاً سفرهای زیرزمینی بوده استفاده می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز