خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران و اصفهان:

نادیده گرفتن نمایشگاه‌ها، سبب توقف توسعه کسب‌ وکارها می شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۳۲۳

رئیس انجمن نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران و اصفهان گفت: با توقف برگزاری نمایشگاه‌ها کسب‌وکار سایت‌داران، غرفه‌سازان و استارتاپ‌هایی که در نمایشگاه‌ها دیده می‌شدند دچار مشکل شده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، علی یارمحمدیان با اشاره به تاثیر مثبت صنعت نمایشگاهی بر اقتصاد کشور اظهار داشت: نقش نمایشگاه در توسعه اقتصادی اثبات شده است و قسمت مهمی از پازل توسعه اقتصادی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: علت توسعه اقتصادی کشورهای پیشرفته را می‌توان در توجه به رویدادهای تجاری پیدا کرد؛اگر کالای یک کشور در دنیا شناخته شده کانال شناخت آن محصول یا خدمات، برگزاری رویدادهای تجاری و اقتصادی چه در کشور مبدأ (تولیدکننده) و چه در کشوری که محصولات به آن صادر می‌شود، بوده است.

یارمحمدیان افزود: یکی از دلایل رشد و توسعه سریع اقتصاد چین، توجه ویژه دولت این کشور به برگزاری رویدادهای تجاری و نمایشگاهی و حضور در رویدادهای بین‌المللی است.اگر آلمان در حال حاضر چهارمین اقتصاد دنیا را دارد به این علت است که بزرگ‌ترین مرکز نمایشگاهی دنیا را فعال کرده است.

رئیس انجمن نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران و مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان خاطرنشان کرد: برگزاری رویداد تجاری بهترین ابزار بازاریابی و نمایش کالاها و خدمات است و در کشور خود ما هم صنایع موفق، حضور چشمگیری در نمایشگاه‌ها دارند.بسیاری از واحدهای صنعتی و تجاری که ما با آن‌ها ارتباط داریم بعد از برگزاری هر نمایشگاه اعلام می‌کنند که فروش دوسال را در نمایشگاه انجام داده‌اند.

هیچ گزارشی از تخلف بهداشتی در نمایشگاه‌ها وجود ندارد

وی با بیان اینکه پاندمی کرونا باعث رکود اقتصادی در دنیا و در ایران شد، گفت: نمایشگاه‌ها با شیوع‌ کرونا از اولین بخش‌های اقتصادی بودند که تعطیل شدند و اینکار را به دلیل کمک به کنترل بیماری و در راستای رسالت اجتماعی خود به صورت داوطلبانه انجام دادند و حتی برای قراردادن سالن‌ها در اختیار بخش درمانی اعلام آمادگی کردند که نیاز نشد. پس از آغاز واکسیناسیون، نمایشگاه‌ها اولین مراکزی بودند که برای کمک به تسریع روند واکسیناسیون اعلام آمادگی کردند و در همین راستا 4 سالن نمایشگاه پل شهرستان برای انجام واکسیناسیون در اختیار انشگاه علوم پزشکی اصفهان قرارگرفت و حالا روزانه 7 هزار واکسن در این مرکز تزریق می‌شود.

یارمحمدیان درباره آسیب‌هایی که پاندمی کرونا به صنعت نمایشگاهی وارد کرد، ادامه داد: یکی از این آسیب‌ها تعطیلی این صنعت بود؛ با وجود اینکه پروتکل‌ها به صورت حداکثری رعایت می‌شدند و هیچ گزارشی مبنی بر تخلف بهداشتی در نمایشگاه‌ها ارائه نشد.در ابتدا مصوبه ستاد کرونا این بود که نمایشگاه‌ها تنها در شرایط عادی امکان برگزاری دارند که با پیگیری فعالان این حوزه این مصوبه به «امکان برگزاری در شرایط نارنجی» تغییر کرد.

وی تاکید کرد: درحال حاضر معضل ما عدم برگزاری رویدادها در شرایط قرمز کرونایی است که باعث ایجاد بدهی برای سایت‌داران و بیکاری نیروهای نمایشگاه می‌شود، چرا که 280هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در صنعت نمایشگاهی اشتغال دارند؛ همچنین خود نمایشگاه هم باعث رونق اشتغال در واحدهای تولیدی می‌شود. توقف کسب‌وکارها به صورت مستقیم و غیرمستقیم یکی دیگر از مشکلاتی است که تعطیلی نمایشگاه‌ها ایجاد کرده است؛ نکته قابل توجه این است که به ازای هر پنج مترمربع فضای نمایشگاهی یک فرصت شغلی ایجاد می‌شود و با توقف برگزاری نمایشگاه‌ها کسب‌وکار سایت‌داران، غرفه‌سازان و استارتاپ‌هایی که در نمایشگاه‌ها دیده می‌شدند دچار مشکل می‌شوند.

تراکم جمعیت نمایشگاه برای هر نفر 20 متر است

مدیرعامل نمایشگاه اصفهان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما مقایسه و در یک دسته قرار دادن نمایشگاه با پاساژها و فروشگاه‌ها است، تأکید کرد: نمایشگاه اصلاً جای فروش کالا نیست، بلکه محل مذاکره و بخش مهمی از زنجیره‌ تولید و صادرات است.

وی افزود: در حال حاضر بازارها وپاساژها با حداقلی‌ترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعال هستند و نمایشگاه‌های تخصصی با تراکم جمعیتی 20 متر برای هر نفر و سقف 12 تا 18 متر و رعایت بالای دستورالعمل‌ها تعطیل هستند و این برای ما جای سوال و تعجب است که چرا نمایشگاه‌ها به عنوان محرک صنایع تعطیل شده‌اند؟

یارمحمدیان از ستادکرونا درخواست کرد با وجود رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان برگزاری نمایشگاه‌ها را در شرایط قرمز فراهم کنند تا جامعه و صنعت از منافع آن بهره‌مند شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز