خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در کشور صورت گرفت:

بومی سازی و راه اندازی ابر رایانه‌های مادر در شرکت فولاد مبارکه اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۳۶۰

بزرگ‌ترین مرکز رایانه و کسب دانش فنی و بومی ابر رایانه‌های مادر در شرکت فولادمبارکه راه اندازی شد.

ایلنا: بزرگ‌ترین مرکز رایانه و کسب دانش فنی و بومی ابر رایانه‌های مادردر شرکت فولادمبارکه راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مدیرعامل فولادمبارکه اصفهان با اشاره به مشکلات موجود در سیستم‌های اطلاعاتی این شرکت با توجه به اجرای طرح‌های توسعه گفت: در راستای حل مشکلات موجود، استفاده بهتر و بهره وری منابع موجود در دستور کار قرارگرفت و با اجرای۱۱ پروژه بهبود در ابعاد مختلف، بدون اینکه مشکلی در روند فعالیت‌های جاری شرکت ایجاد شود، اقدامات لازم درخصوص بهبود سیستم‌ها صورت گرفت.

محمدمسعود سمیعی‌نژاد افزود: برای توسعه فیزیکی و سخت افزاری مرکز، با تامین کامپیوترهای موردنیاز و با تلاش شبانه روزی کار‌شناسان داخلی و بدون نیاز به کار‌شناسان خارجی طی یک برنامه منسجم اقدامات لازم انجام شد و علیرغم محدودیت‌های موجود و تحریم‌ها، کامپیوترهای جدید درمحیط کاربردی قرار گرفت و ضمن حل مشکل کندی سیستم‌ها، فولادمبارکه درخصوص نصب و راه اندازی رایانه‌های مادر، دانش فنی بومی سازی این رایانه‌ها به موفقیت‌های چشمگیری دست یافت به طوریکه با انجام این پروژه ظرفیت پردازش به ۴۸۰mips افزایش یافت و زمان پاسخ گویی سیستم نیز با کاهش ۸۰ درصدی به حد مطلوب رسید.

در ادامه نیز مدیر سیستم‌ها و فناوری اطلاعات شرکت فولادمبارکه گفت: سیستم‌های اطلاعاتی فولادمبارکه شامل سیستم‌های تولیدی، پشتیبانی و ستادی می‌باشد که کلیه فعالیت‌های کسب وکار فولادمبارکه را بصورت یکپارچه در شبکه بزرگ اطلاعاتی(CAMPUS LAN) انجام می‌دهد.

منصور نصوحی، ادامه داد: عملیات پردازش کلیه سیستم‌های فوق بصورت شبانه روزی در مرکز کامپیو‌تر توسط کامپیوترهای بزرگ(MAIN FRAME) صورت می‌پذیرد.

وی اظهار داشت: از بدو راه اندازی فولادمبارکه تاکنون باتوجه به نیاز و انجام توسعه‌های فیزیکی و افزایش تولید فولادمبارکه متناسب با آن در مرکز کامپیو‌تر فولادمبارکه در زمانهای مختلف توسعه‌های لازم صورت پذیرفته است.

نصوحی اظهار داشت: در سالهای اخیر باتوجه به افزایش تولید و تعداد کاربران مشکلاتی درخصوص کندی زمان پاسخ گویی سیستم‌ها بوجود آمد که بررسی‌های لازم برای رفع مشکل فوق صورت پذیرفت.

وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده درخصوص توسعه این سیستم گفت: توسعه‌های آتی مرکز کامپیو‌تر فولادمبارکه باتوجه به پروژه توسعه و ارتقاء سیستم‌های فولادمبارکه، اجرای پروژه توسعه مرکز داده(Data Center) در حال پیگیری است که فعالیت‌های مربوط به طراحی و مهندسی و تامین تجهیزات آن انجام شده و هم اکنون مراحل نصب وراه اندازی آن در حال اجراست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز