خبرگزاری کار ایران

سید مهدی مقدسی در گفت وگو با ایلنا:

هیچ شهری از استان مرکزی جدا نمی شود / اجازه چنین اتفاقی را نمی‌دهیم / طرح تقسیمات کشوری مربوط به استان تهران است

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۳۹۷

پس از انتشار خبر تاسیس استان تهران جنوبی با مرکزیت شهرپرند و جدا شدن برخی از شهرهای استان های تهران و مرکزی ، نماینده استان مرکزی گفت : هیچ شهر و روستایی از استان مرکزی جدا نمی شود.

سید مهدی مقدسی نماینده لیست امید مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در اراک گفت: طبق اصل این طرح هیچگونه تغییری در تقسیمات کشوری به جز استان تهران اعمال نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: بیشتر  نمایندگان استان مرکزی بارها و صراحتا عنوان کرده‌اند که با جداسازی شهرستان‌های استان جهت تشکیل استانی جدید و یا هرگونه دیگر از تغییرات در تقسیمات کشوری مخالف هستند.

مقدسی تصریح کرد: از اساس چنین موضوعی در دولت مطرح نیست. ارائه هر طرحی توسط نمایندگان مجلس دلالت بر تصویب یا تایید آن موضوع ندارد.

وی گفت: موضوع انتزاع شهرستان های استان مرکزی کذب محض است و وزارت کشور به عنوان متولی اولیه این امر به هیچ وجه چنین موضوعی را دستور کار خودش ندارد.

نماینده اراک افزود: ارائه کنندگان چنین طرحی در آستانه برگزاری انتخابات شاید به دنبال حربه های تبلیغاتی و رفتار های تبلیغاتی باشند. بنابراین چنین موضوعی در دستور کار دولت نیست و ما نیز اجازه چنین اتفاقی را نداده و نمی دهیم.

 مقدسی در پایان گفت: ارائه هر طرحی به منزلت تایید و تصویب آن نیست. این خبر صرفا جنبه تبلیغاتی دارد. این را مردم استان مرکزی بدانند که ما قاطعانه و با استدلال منطقی و قانونی اجازه چنین کارهایی را نخواهیم داد.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی نیز در واکنش به این خبر گفت: طرح تشکیل استان جدید تهران جنوبی مورد تائید دولت نبوده و قابلیت اجرایی ندارد.

وی افزود: طرح تشکیل استان‌های جدید و الحاق و انتزاع شهرستان ها از استان های مختلف موضوع جدیدی نیست و هر از چندگاهی از سوی نمایندگان مجلس مطرح می‌شود در حالی‌که هیچکدام از این طرح ها مورد تائید دولت نیست.

استاندار مرکزی تصریح کرد:معمولا این گونه طرح‌ها هیچگاه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح نمی‌شود و ابتدا باید در کمیسیون امور شوراها مطرح شوند که البته خیلی از این طرح‌ها این فرآیند را طی نکرده‌ و در همان ابتدا به ساکن منتفی می‌شوند.

آقازاده گفت: در حال حاضر هرگونه تقسیمات کشوری مورد تائید و نظر دولت نیست و طرح‌های تقسیمات کشوری حتما باید مراحل کارشناسی را طی کرده و طبق قانون از مسیر دولت به مجلس تقدیم شود و رسانه‌ای شدن طرح‌هایی که هیچ مبنا و پایه کارشناسی ندارد به صلاح کشور نیست. طرح‌هایی که از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود از نظر دولت و وزارت کارشناسی شده نیست و به هیچ وجه قابلیت اجرایی نخواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز