خبرگزاری کار ایران

علی درویش پور:

ایمن‌سازی و مقابله با رانش زمین در طالقان در اولویت قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۷۵۴

معاون‌هماهنگی‌امور عمرانی‌استانداری البرز با اشاره به ضرورت پیگیری مشکلات پیرامون رانش‌های زمین در شهرستان طالقان گفت: برای رونق اقتصادی و صنعت گردشگری استان ضرورت دارد اقدامات لازم برای مقابله با رانش زمین در طالقان صورت گیردچرا که این شهرستان به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری البرز محسوب می شود.

به گزارش ایلنا، علی درویش پور در جلسه بررسی رانش زمین طالقان و جانمایی جایگاه‌های سوخت این شهرستان که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی البرز برگزار شد، افزود: اگر پروژه ها طبق برنامه زمانبندی شده اجرا شوند با همان تخصیص اعتبار اولیه تمام پروژه ها تکمیل می‌شوند اما نباید پروژه‌ها نیمه تمام رها شوند و با گذشت زمان اعتبار بیشتری برای تکمیل پروژه ها نیاز است که این به معنای هدر رفت منابع و اعتبارات جذب شده است.

درویش پور عنوان کرد: باید تکمیل محور هشتگرد طالقان هرچه سریع‌تر در دستورکار قرار گیرد و اعتبارات جذب شده بصورت بهینه صرف شود بنابراین نباید هزینه اضافه بر پروژه ها تحمیل شود. 

وی افزود: اداره راه و شهرسازی البرز موظف است نسبت به تثبیت و مقاوم سازی محور هشتگرد طالقان با لحاظ تمام تمهیدات فنی و اصولی اقدام کند و جانمایی مسیر جایگزین(واریانت) نیز در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امورعمرانی گفت: مشکل رانش زمین در طالقان به دلایل وضعیت زمین شناسی و جریان آب‌های سطحی و آب‌های زیرزمینی مربوط به سالیان متمادی است و بارش های فروردین ماه ۹۸ رانش زمین را تشدید کرده است.  

وی با عنوان اینکه باید جایگاه های سیار برای شرایط بحران توسط شرکت فرآورده های نفتی جانمایی و پیش بینی شود، ادامه داد: جایگاه پمپ و منبع سوخت برای شرایط اضطرار مقاوم سازی شود و در شرایط بحرانی از حوادث وخسارات پیشگیری شود.

وی تصریح کرد: لازم است شورای فنی به همراهی فرمانداری طالقان و سایر دستگاه های اجرایی و به ویژه شرکت فرآورده های نفتی در خصوص جانمایی زمین جدید برای جایگاه سوخت اقدام نمایند. 

معاون هماهنگی امور عمرانی اشاره کرد ضمن تاکید بر اینکه برای تهیه طرح تفصیلی باید از ظرفیت های سازمان زمین شناسی بهره برد، یادآور شد: ضرورت دارد شهرداری طالقان در جلوگیری از واگذاری زمین در نقاط بحرانی که احتمال رانش زمین بسیار زیاد است مجدانه اقدام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز