خبرگزاری کار ایران

خبرهای خوب نماینده مجلس درباره بیمارستان شهدای آبیک :

بزودی شاهد افتتاح کامل بیمارستان خواهیم بود/ ابلاغ و تخصیص بودجه به دانشگاه علوم پزشکی قزوین برای راه‌اندازی بیمارستان

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۳۷۷

بیمارستان شهدای شهرستان آبیک از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با فراخوانی در مرحله مشارکت بخش خصوصی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، بیمارستان 32 تختخوابی شهدای آبیک استان قزوین در 13 خرداد ماه سال 92 به طور ناقص و فقط بخش اورژانس و درمانگاه تخصصی آن با حضور معاون اول رئیس‌جمهور دولت دهم و دیگر مسئولان وقت استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید اما تا به امروز داستان این افتتاح نیمه کاره ادامه دارد.

در یک سال اخیر مطالبات مردمی و تلاش برخی مسئولان شهری باعث شد تا نسبت به راه‌اندازی کامل بیمارستان پیگیری‌های لازم انجام شود از سویی؛ مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین هم با مشارکت بخش‌خصوصی، نسبت به راه‌اندازی کامل این بیمارستان اقدام کنند.

موانع راه‌اندازی بیمارستان  رفع شده است

منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین درباره آخرین وضعیت راه‌اندازی کامل بیمارستان شهدای آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: برای دعوت از افراد برای مشارکت در اداره بیمارستان شهدای آبیک با دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، انتشار فراخوان از سوی این دانشگاه صورت گرفته است.

وی افزود: افراد باید مراجعه کنند و اسناد فراخوان را مطالعه کرده و پیشنهادات خود را ارائه دهند، چرا که مستندات آن آماده شده، تمام مجوزها أخذ شده و در حال حاضر موانعی که برسر راه  این بیمارستان بود برطرف شده و باید منتظر حضور افراد متقاضی باشیم تا حضور یابند. برای مدیریت بیمارستان نیز از ظرفیت بخش غیردولتی استفاده خواهیم کرد.

قطع ارتباط خرید خدمتی با بیمارستان ولیعصر (عج) آبیک

مهرام یادآور شد: اگر بیمارستان شهدای آبیک در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد ارتباط خرید خدمتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با بیمارستان خصوصی ولیعصر (عج) شهرستان آبیک قطع می‌شود و در بیمارستان شهدای آبیک به صورت دولتی و با تعرفه ارزان به مردم خدمات ارائه می‌شود.

وی اذعان کرد: گرچه بیمه‌ها و دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین به بیمارستان ولیعصر (عج) بدهی دارد اما باید پول را از بیمه دریافت کرده و به این بیمارستان پرداخت کنیم.

بنابراین گزارش، داود محمدی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس پیش‌تر گفته بود ماه گذشته (بهمن 97) از نوبخت معاون رئیس‌جمهور دستور مجوز ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان شهدای آبیک أخذ شده که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین قرار گرفته است.

اما بعدا با پی‌گیری‌ ایلنا مشخص شد  این مبلغ ابلاغ نشده است.داود محمدی  در این باره گفت: قطع به یقین پیگیر این قضیه هستیم. این در حالی است که در حاشیه افتتاح بخش دیالیز بیمارستان شهدای آبیک  در 22 اردیبهشت ماه امسال  ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در این باره گفت : این بودجه ابلاغ نشده و تخصیص هم نیافته است.

این پرسش را دوباره  از مهرام پرسیدیم که وی گفت:  این مسائل برای ما حواشی است و در قول مسئولان دیگر مداخله نمی‌کنیم؛ مهم برای دانشگاه علوم پزشکی رفع موانع موجود بر سر راه‌اندازی بیمارستان شهدا بوده که انجام شده است.اگرچه داود محمدی در آخرین اظهار نظر خود خبرهای خوبی در این باره داد و گفت : این بودجه به دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ابلاغ شده و تخصیص هم داده شده است.

 امیدواریم  راه‌اندازی هر چه زودتر کامل بیمارستان شهدای آبیک پس ازهفت سال و اندی بزودی اتفاق بیفتد.

 

انتهای پیام/
هاجر عبدالهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز