خبرگزاری کار ایران

سورانه درگفت وگو با ایلنا مطرح کرد؛

انضباط مالی و پاسخگویی به شهروندان ؛اولویت شورای اراک در تدوین بودجه 98

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۹۰۶

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: افزایش انقباض در مسائل اقتصادی قطعا شهرداری را با مشکلاتی در تامین هزینه های خود روبرو می سازد که این موارد باید در بودجه سال آینده دیده شود.

مرتضی سورانه در گفت‌وگو با ایلنا درباره لایحه بودجه پیشنهادی افزود: امیدوارم مشکل بزرگ تحریم ها به زودی حل شود و شاهد آن باشیم مشکلات مردم حل شده است و دولت با وعده ای که به نام تدبیر و امید دارد، امید را در دل مردم ایران زنده کنند و تدبیری در مبارزه با گرانی ها و کاستی ها و مشکلات اقتصادی موجود به کار ببرد .

 وی با بیان اینکه لازم است چند پیش‌شرط درباره بودجه بیان شود گفت: مواردی مانند  تقویت انضباط مالی که می‌بایست درون بودجه پیشنهادی انضباط مالی در نظر گرفته‌شود زیرا  دغدغه اعضای شورای شهر در هنگام بررسی لایحه بودجه در خصوص انضباط مالی مشهود بوده است.

 مدیریت هزینه مورد بعدی است که  در این بخش می بایستی بر هزینه‌ها مدیریت شود و از هزینه های غیر ضروری تا جایی که امکان دارد چشم پوشی شود.پاسخ گویی به شهروندان  از جمله مواردی است که باید در تدوین بودجه لحاظ شود و در نهایت افزایش کارایی بودجه ارائه است که  باید کارایی بیشتری نسبت به بودجه سال ۹۷ و ۹۶ داشته باشد طبیعتا یک بودجه انقباضی نمی تواند افزایش کارایی داشته باشد .

وی گفت: همچنین لازم است 10 راهبرد ده گانه در خصوص بودجه نیز رعایت شود که بخشی از آنها به شرح زیر است.

باید بپذیریم تحریم ها ممکن است در سال ۹۸ بیشتر باشد در حال حاضر بودجه شهرداری کاملاً هزینه ای می باشد و اگر بنا باشد با افزایش هزینه ها مثل افزایش 20 درصدی حقوق مشکل در تامین منابع آن ها را داشته باشیم و با گسترش تحریم ها که فشار اقتصادی را افزایش می دهد می‌بایست تدبیری در خصوص آن اندیشیده شود و از طرفی افزایش انقباض در مسائل اقتصادی که در مملکت داری و کشورداری پیش می آید قطعا شهرداری را با مشکلاتی در تامین هزینه های خود روبرو می سازد.

 افزایش مشارکت شهروندان در تامین هزینه ها می باشد: در این خصوص اعضای شورای شهر در بخش تدوین دفترچه عوارض تلاش کردن نهایت دقت خود را در بالا بردن مشارکت شهروندان داشته باشند تا بتوانیم در تامین هزینه ها مشارکت شهروندان را گسترش دهیم می بایستی به این مورد نیز در تهیه بودجه توجه شود.

 جذب سرمایه و مشارکت و همکاری بخش خصوصی در اجرای پروژه های درآمدزا: شهرداری می بایست حتما نگاهش به این سمت باشد که بخش خصوصی و سرمایه گذاری و به ویژه سازمان سرمایه گذاری تقویت شود تا بتواند از ظرفیت بخش خصوصی برای تحقق بودجه کمک بگیرد.

 یکی از راهبردهای مهم  تدوین و توسعه حقوق فرهنگ شهروندی است که به دلیل اینکه در سال‌های گذشته پروژه‌های عمرانی گسترده ای که شهرداری شروع کرده که شامل چند پل و پارک بانوان بوده است تمام نگاه شورای شهر و شهرداری تامین اعتبار برای پاسخگویی به پروژه‌های عمرانی بوده است که حتی از آسفالت معمولی کوچه ها و معابر و خیابان ها چشم پوشی شده است تا چه رسد به مسائل حقوق شهروندی که امیدواریم در بودجه امسال به این مهم توجه ویژه شود چرا که به شدت مورد تاکید این بخشنامه اجرایی است.

سورانه در بخش دیگری از سخنان با اشاره به اینکه دانستن حق شهروندان می باشد گفت: طبق قانون هر شش ماه یکبار تا پانزدهم ماه بعد صورت جامع از درآمدها و هزینه ها شهرداری به تصویب شورای اسلامی شهر و به اطلاع عموم مردم بر ۱۰۱ نسخه نیز به وزارت کشور و استانداری ارائه شود چیزی که در سنوات گذشته اتفاق نیافتاده است.

 وی افزود: طبق بند ب ماده ۱۷ قانون شهرداری‌ها می بایستی پنج درصد بودجه برای حوادث غیرمترقبه پیش‌بینی شود که در حال حاضر برای بودجه ۹۸ این اتفاق رخ نداده است لذا تقاضا دارم حتما در بودجه دیده شود که تاکید می‌شود این مورد نیز در بودجه دیده شود.

وی گفت: بند سه ماده ۱۷ این قانون نیز می گوید نیم درصد سهم کتابخانه ها به ترویج فرهنگ مطالعه اختصاص یابد که این مورد هم در بودجه ۹۸ دیده نشده است و همچنین در سنوات قبل نیز دیده نشده بود که معمولا این نیم درصد پس از تزریق قابل واریزی است اما متاسفانه در سنوات گذشته نیز به آن توجه نشده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز