خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری لرستان عنوان کرد:

جذب بیش از ۱۲۰ درصدی تسهیلات عشایری و روستایی لرستان

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۸۸۵

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان از عملیاتی شدن ۸۶ درصد طرح‌های استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از لرستان، گودرز امیری در کارگروه اشتغال روستایی و عشایری که با محوریت تسهیلات اشتغال حمایتی سه دستگاه کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۱۳۶ میلیارد تومان برای پرداخت این تسهیلات اعتبار داریم که بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان طرح متقاضیان تاکنون ثبت نام کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه این طرح‌ها به دلیل اینکه باید در کارگروه‌های ملی توسط دستگاه‌های حمایتی ملی مطرح شوند باعث شده روند بررسی طرح‌ها طولانی شود.

معاون‌هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت:در این راستا استاندار طی مکاتباتی به معاون اول رئیس‌جمهور دکتر جهانگیری و مدیران دستگاه‌های اجرایی اعلام کرده که این کار به استان‌ها تفویض اختیار شود تا این روند آسان‌تر شود و امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

وی با بیان اینکه در استان‌هایی که پتانسیل دامداری و کشاورزی بالاتری دارند سهم دامداری را کاهش داده‌اند، گفت: این در حالی‌است که اکثر طرح متقاضیان لرستان دامداری بوده، از طرف دیگر به دلیل اینکه رقم تسهیلات حداکثر ۵۰ میلیون تومان است متقاضیان نمی‌توانند کار بهتری انجام دهند.

وی افزود: این موضوع در حال پیگیری است که تسهیلات سهم دامداری افزایش پیدا کند.

امیری از جذب ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی این تسهیلات خبر داد و افزود: همچنین حدود ۶۰ میلیون تومان طرح‌های مصوب وجود دارد که نزد بانک‌ها مانده است.

وی خاطرنشان کرد: تخصیص‌ها تا کنون با تاخیر انجام شده است که چند روز قبل تخصیص، مرحله سوم و چهارم ابلاغ شد و باز مراحل بعدی نیز اعلام می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ابراز امیدواری کرد در برنامه زمان‌بندی که پیش‌بینی شده است بتوانیم تسهیلات را جذب کنیم.

امیری یادآور شد: در بحث تسهیلات عشایری و روستایی سال گذشته بیش از ۱۲۰ درصد جذب داشتیم.

وی ادامه داد: کار ارزشمندی که در سال گذشته انجام شد، بر اساس نظارت سازمان برنامه و بودجه کشور و گزارشی که به نهاد ریاست جمهوری داده شد ۸۶ درصد از طرح‌های استان اجرایی و عملیاتی شد و مابقی نیز در حال پیگیری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اظهار کرد: خوشبختانه دستگاه‌های نظارتی به خوبی پیگیری می‌کنند که این طرح‌ها در محل خود هزینه شوند و باعث می‌شود در اشتغال و تولید ارزش افزوده ایجاد شود.

انتهای پیام/
الهام قاسمی نیایی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز