خبرگزاری کار ایران

علیرضا محجوب در گفت‌و‌گو با ایلنا:

افزایش تعداد واحدهای تولیدی تعطیل شده به دلیل اوضاع بد اقتصادی/ هیچ مذاکره‌ای درباره دستمزد کارگران میان مجلس و نمایندگان کارگری انجام نشده‌است

کد خبر : ۷۱۹۱۵۹

رئیس فراکسیون کارگری مجلس با اشاره به اینکه تاکنون کارشناسان میزان اندکی را برای افزایش حقوق کارگران در سال آینده به ما اعلام کرده‌اند، افزود: کارشناسان حقوق و دستمزد کارگران به این دلیل که کارشناس رسمی دولت نیستند، نمی‌توانند میزان درآمد کارگران را در سال آینده اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس فراکسیون کارگری مجلس با بیان اینکه تاکنون هیچ مذاکره‌ای مبنی بر میزان دستمزد سال آینده میان مجلس و نمایندگان کارگران انجام نشده است، گفت: برای میزان دستمزد کارگران در سال آینده در ابتدا باید یک مذاکراتی صورت بگیرد تا به واسطه آن و صحبت‌هایی که انجام می‌شود طرفین میزان و رقم دستمزد کارگران را در سال آینده مشخص کنند.

 علیرضا محجوب در حاشیه بازدید از مجموعه شیرین دارو به ایلنا گفت: فراکسیون کارگری در تلاش است که در یکی دو هفته آینده جلسه‌ای را با نمایندگان کارگری برگزار و طی آن اعلام کند که در شرایط فعلی میزان حداقل معیشت با چه رقمی تامین می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: در هفته‌های گذشته جلساتی را با کارشناسان در جهت میزان دستمزد کارگران در سال آینده برگزار کردیم که به دلیل عدم آمادگی آنها میزان رقم و دستمزد کارگران را در سال 98 اعلام نکردند.

 وی با بیان اینکه میزان درآمد کارگران فاصله بسیار زیادی با وضعیت اقتصادی کشور دارد، ادامه داد: اتفاقاتی که در سال جاری در بخش اقتصاد کشور افتاد، باعث شده که ما در بخش تعیین میزان دستمزد با ابهاماتی مواجه شویم.

رئیس فراکسیون کارگری محجوب تاکنون شدت بحران و تعطیلی کارخانه‌ها به میزان سال 91 نرسیده است، افزود: آمار بیکاری که براساس تعطیلی کارخانه‌ها به ما ارایه شده است نسبت به 5 سال اخیر قابل ملاحظه است اما نباید فراموش کرد که این رقم در مقایسه با سال 91 خیلی کمتر است به طوری که در حال حاضر حدود 2200 واحد صنعتی با مشکلاتی مانند تعطیلی، در آستانه تعطیل قرار گرفته‌اند و این درحالیست که در سال 91 این رقم 2800 بود.

وی با بیان اینکه در ماه‌های گذشته میزان شکایت‌های ناشی از اخراج کارگران در واحدهای تولیدی و صنعتی در هیئت‌های حل اختلاف افزایش چشمگیری داشته است، ادامه داد: تاکنون میزان کارگرانی که به دلیل تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی بیکار شده‌اند مشخص و دقیق نیست به طوری که هنوز یک تحلیل کامل و جامع در رابطه با این بخش وجود ندارد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس خاطرنشان کرد: بنابراین هیچ تردیدی نداریم که به دلیل اتفاقاتی که در ماه‌های گدذشته در کشور رخ داده است تعداد واحدهایی که به خاطر اوضاع بد اقتصادی تعطیل و از قافله تولید جامانده‌اند، افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز