خبرگزاری کار ایران

خادمی در جلسه شورای بانک ها مطرح کرد:

انتقاد استاندار لرستان از سرمایه‌گذاری برخی بانک‌ها در سایر استان‌ها

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۳۷۵

استاندار لرستان از سرمایه‌گذاری برخی بانک‌ها در سایر استان‌ها انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، سید موسی خادمی در جلسه شورای بانک‌ها که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در راستای رونق تولید ۸۰۰ میلیارد تومان برای استان پیش‌بینی شده که در اختیار بانک‌ها قرار گیرد تا علاوه‌بر سرمایه در گردش، بازسازی و نوسازی، طرح‌های بالای ۶۰ درصد و واحدهای تولیدی کشاورزی، گردشگری و صنوف تولیدی نیز مشمول این طرح می‌شوند.

وی افزود: باید بررسی کرد در کجا و بین چه بخش‎هایی هزینه شود و پیگیر بود که کدام بانک بیش‎تر یا کمترین فعالیت را در این زمینه دارد.

استاندار لرستان با بیان اینکه ۷۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی استان برای یارانه واحدهای صنعتی و طرح‌های تولیدی اختصاص یافته است، گفت: نحوه توزیع آن به صورت دقیق و مشخص توسط مجموعه بانک‌ها تدوین و ارائه می‌شود.

وی افزود: آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات بانکی باید با شفافیت کامل گزارش شود، همچنین می‌بایست سرجمع تسهیلات در جلسات شورای بانک‌ها را مشخص و ارائه کرد.

خادمی بر مشخص شدن اطلاعات پرداختی بانک‌های خصوصی در استان تأکید کرد و گفت: در صورت لزوم از طریق بانک مرکزی این خواسته را لازم الاجرا خواهیم کرد.

وی از تشکیل کمیته وصول مطالبات در استان خبر داد و تصریح کرد: این کمیته افرادی که تسهیلات زیادی گرفته‌اند و نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام نکرده‌اند مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت.

استاندار لرستان به اهمیت تولید و سرمایه‌گذاری در استان اشاره کرد و افزود: ما باید به بحث بازگشت تسهیلات پرداختی بانک‌ها نیز اهمیت دهیم. حمایت از سرمایه‌گذار مهم است اما بازگشت تسهیلات پرداختی از منابع بانک‌ها نیز باید از اهمیت ویژه خود برخوردار باشد.

دکتر خادمی با بیان اینکه از پیگیری وصول مطالبات حمایت خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: از افرادی که توانایی پرداخت را دارند اما تسهیلات را پرداخت نمی‌کنند حمایت نخواهیم کرد.

وی تاکید کرد: بانک‌های خصوصی درصد بیشتری از منابع خود را در امور مربوط به استان هزینه کنند چرا که از منابع مالی و امکانات استان استفاده می‌کنند در صورتی که در استان‌های بزرگ‌تر و مرکز سرمایه‌گذاری کرده‌اند که باید این مشکل به صورت اصولی و قانونی حل و فصل شود.

انتهای پیام/
زهرا احمدی سبزواری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز