خبرگزاری کار ایران

صرامی در همایش پیشگیری از اعتیاد مطرح کرد:

تریاک بیشترین ماده‌مخدر مصرفی معتادان/ اعتیاد 156 هزار زن در کشور/ ضرورت سه‌ برابرشدن مراکز ترک‌ اعتیاد

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۸۸۷

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر نهاد ریاست‌جمهوری گفت: تریاک با میزان ۵۶،۳ درصد رتبه نخست و خانواده کانابیس، شیشه و هرویین به ترتیب رتبه‌های دوم تا چهارم ماده مخدر مورد مصرف افراد معتاد را در کشور دارند.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا صرامی در حاشیه "همایش آموزشی خانواده‌های کارکنان نیروهای مسلح خراسان رضوی در خصوص پیشگیری اولیه از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی" در مشهد گفت: خانواده کانابیس شامل حشیش، گل و ماری جوانا 11،9درصد، شیشه 8،3 درصد و هرویین 7 درصد از حجم مواد مخدر مصرفی هستند.

وی ادامه داد: 2 میلیون و 802 هزار و 800 مصرف کننده مستمر موادمخدر در گروه سنی 15تا 64 سال در کشور وجود دارند و 800هزار تا 850هزار نفر از معتادان زیر چتر خدمات درمانی هستند؛ بنابر این وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت باید تلاش‌های خود را مضاعف کنند تا شمار مراکز درمان و ترک اعتیاد به میزان سه برابر کنونی افزایش یابد تا همه معتادان زیرپوشش برنامه ترک موادمخدر قرار گیرند.

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر نهاد ریاست جمهوری گفت: 156هزار نفر از جمعیت مصرف کنندگان مستمر موادمخدر را زنان تشکیل می‌دهند. برای زنان خانه دار، دختران دانش آموز و جوان سطح مداخلات پیشگیری باید افزایش یابد. زنان وقتی به مصرف موادمخدر می پردازند زودتر از مردان به پایان خط می رسند و بخاطر وضعیت بدنی که دارند چرخه درمان آنها نیز سخت تر است.

وی افزود: 35 درصد موادمخدر تولیدی در افغانستان از ایران عبور می‌کند که معضلات متعددی را برای کشورمان ایجاد کرده است. ناخالصی‌های موجود در موادمخدر نیز مرگ و میر مصرف‌کنندگان آنها را زیاد می‌کند یا عواقب دیگری برای افراد ایجاد می کند که هزینه های آن بر اجتماع تحمیل می شود.

صرامی ادامه داد: همه طبقات اجتماعی با هر سطح سواد در معرض ابتلا به موادمخدر هستند بنابراین در رویکرد اجتماعی شدن عرصه پیشگیری همه باید ایفای نقش کنند و سطح مداخلات درمانی و پیشگیری از مصرف موادمخدر نیز در سبد کالای زندگی قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز