خبرگزاری کار ایران

همزمان با سال تحصیلی جدید

۱۴۴ کلاس درس در مازندران ساخته شد/ کلاس‌های‌ نو جایگزین مدارس ‌چوبی و خشتی

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۴۶۵

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس مازندران گفت: ۱۴۴ کلاس درس همزمان با سال تحصیلی جدید به فضای آموزشی و پرورشی استان اضافه می شود.

به گزارش ایلنا، قربانعلی شیرزاد گفت: همزمان با شروع سال تحصیلی با تلاش همکاران در نوسازی و با همت پیمانکاران ۲۸ پروژه آموزشی و پرورشی در قالب ۱۴۴ کلاس درس و با زیربنای ۲۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا به فضای آموزشی استان مازندران اضافه می‌شود.

وی افزود: برای ساخت این کلاس‌ها ۳۰ میلیارد تومان هزینه صرف شده است و از این تعداد ۲۲ پروژه فضای آموزشی و دو پروژه فضای فرهنگی تربیتی، سه سالن ورزشی و یک استخر شنای دانش آموزی است.

شیرزاد با بیان اینکه ۲۸ فضای پرورشی و آموزشی همزمان با شروع سال تحصیلی در استان به بهره برداری خواهد رسید درباره پروژه‌های در دست ساخت گفت: نزدیک به ۱۵۰ پروژه آموزشی و پرورشی نیمه کاره در استان داریم که شامل ۷۵۰ کلاس درس بوده و برای تکمیل آن به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس مازندران با اظهار اینکه برخی از پروژه‌ها با مشارکت خیران در دست ساخت است ادامه داد: ۵۰ درصد پروژه ها با مشارکت خیرین و ۵۰ درصد با مشارکت دولت باید تکمیل شود و به تناسب اعتبار تخصیصی روند تکمیلی انجام می‌شود.

شیرزاد درباره کمبود کلاس های درس با بیان اینکه ۳۰ درصد کلاس های درس استان یا فرسوده و یا نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است گفت: حدود ۱۹ هزار کلاس درس در استان داریم که ۳۰ درصد نیازمند نوسازی و مقاوم سازی است.

وی درباره وسایل گرمایشی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سال ۹۲ تاکنون درباره استانداردسازی تجهیزات گرمایشی مدارس افزود: ۱۱ هزار و ۵۰۰ کلاس درس استان دارای سامانه گرمایشی بخاری نفتی یا گازی بودند که تاکنون سامانه گرمایشی ۹ هزار و ۶۰۰ کلاس درس استانداردسازی شدند و  در صورت تامین اعتبار نسبت به استانداردسازی سامانه گرمایشی بقیه مدارس استان اقدام می‌شود و هرساله نیز اعتباری در این زمنیه تخصیص می‌یابد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس مازندران با بیان اینکه مدارس خشتی – گلی و چوبی و سنگی در استان موجود است، اما تعداد آن‌ را محدود اعلام کرد و گفت: حدود هشت مدرسه خشتی و گلی در استان داریم که پنج تا شش مدرسه با کمک خیران و دولت در حال ساخت مدرسه جدید است.

شیرزاد با عنوان اینکه مدارس خشتی و گلی بیشتر در روستاها موجود است گفت: یک پروژه در چالوس واقع شده و تا پایان سال جاری ساخته می‌شود و جایگزین مدارس چوبی نیز در دستور کار اداره کل قرار دارد و امیدواریم قبل از سال تحصیلی ۹۸ جمع آوری شوند.

مازندران ۴۷۰ هزار دانش آموز دارد که سال تحصیلی جدید را در چهار هزار واحد آموزشی آغاز می کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز