خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی خبرداد:

ساماندهی 9 هزار کودک کار و خیابانی در کشور

asdasd
کد خبر : ۶۱۶۵۱۱

مدیرکل دفتر آسیب ‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی از ساماندهی هزار کودک کار و خیابانی از سوی مراکز تحت پوشش این سازمان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا، رضا جعفری با اعلام این خبر افزود: این تعداد کودک در مراکز نگهداری و مراکز حمایتی- آموزشی کودک و خانواده نگهداری که بصورت روزانه خدمات آموزشی، حقوقی، بهداشتی -درمانی به کودکان و خانواده آنان ارایه می شود.

وی یادآور شد: 76 مرکز کودک کار خیابانی در سراسر کشور فعال هستند که هم اکنون وظیفه خطیر توانمندسازی و کاهش آسیب‌ها را در این حوزه برعهده دارند.

جعفری خاطرنشان کرد: سال گذشته 850 هزار تماس با مراکز اورژانس اجتماعی شامل خطوط 123 اورژانس اجتماعی، مراکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی و پایگاههای خدمات اجتماعی ثبت شد.

وی اظهار کرد: از مجموع تماس‌های ثبت شده حدود 9 درصد به مداخلات کودک آزاری، همسر آزاری، سالمند آزاری، معلول آزاری و سایر خشونت های خانوادگی اختصاص دارد.

جعفری افزود: در مدت یاد شده بواسطه مداخله به موقع و تخصصی کارشناسان اورژانس اجتماعی در گزارش‌های مربوطه؛ از سه هزار و 700 مورد اقدام به خودکشی پیشگیری شد.

وی بیان کرد: این درحالی است که عملکرد بهزیستی در سال 95 در این زمینه پنج هزار و 600 مورد بود.

به گفته این مسئول، طی سال گذشته تعداد 150 مرکز اورژانس به ظرفیت موجود کشور اضافه شد و هم اکنون 347 مرکز اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای 50 هزار نفر فعال هستند.

جعفری یادآور شد: 216 پایگاه خدمات اجتماعی در سکونتگاه های غیررسمی با رویکرد تسهیل گری، حمایت طلبی و تقویت مشارکت اجتماعی در کشور فعالیت دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز