خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

بیش از 19هزار نفر از فاقدین شناسنامه، شناسنامه‌دار شدند

asdasd
کد خبر : ۴۲۳۷۷۶

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان درکارگروه بانوان و خانواده با موضوع کودک‌گفت: 19هزار و 954نفر از فاقدین شناسنامه با همکاری و تلاش شورای تأمین، فرمانداران شهرستان‌ها و ثبت احوال طی دو سال اخیر صاحب شناسنامه شده‌اند.

به گزارش ایلنا از زاهدان، علی اصغرجمشید نژاد، در این کارگروه که با حضور مدیر کل امور بانوان و خانواده و مدیران مرتبط دستگاه‌های اجرایی استان در استانداری‌تشکیل شد، اظهار داشت: تعداد فاقدین شناسنامه باقی مانده عدد قابل ملاحظه ای نیست و 774 نفر نیز شرایط واگذاری شناسنامه را ندارند.

وی درباره آمار کودکان کار و بازمانده از تحصیل با بیان اینکه متاسفانه در این باره آمار دقیق و به روز نداریم، افزود: مشابه عملکردی که در بحث فاقدین شناسنامه صورت گرفت در این خصوص نیز اقدام شود.

جمشیدنژاد ضرورت توجه به حقوق کودک در بخش‌های مختلف بهداشت، آموزش،کار و غیره را مورد تاکید قرار داد.

وی بیان کرد: در خصوص آموزش کودکان بازمانده از تحصیل سند عدالت آموزشی با تلاش اعضای شورای آموزش و پرورش و توجه ویژه استاندار تنظیم شده و  که فعالیت های قابل توجهی در حال انجام است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار لازمه توجه به مسائل کودکان را در وهله نخست شناسایی نوع مشکلات و آسیب ها برشمرد و تصریح کرد: این مسئله نیازمند هماهنگی بین بخشی، اقدام کارشناسی و بررسی در کارگروه است تا با تدوین برنامه مشخص نسبت به جذب منابع اعتباری مورد نیاز اقدام شود.

معاون استاندار خواستار مشارکت و همراهی دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد برای ساماندهی متکدیان شد و اظهار داشت: اگر استاندار تبریز می‌گوید کسی در تبریز گدایی پیدا کرد به او جایزه می‌دهم دلیل آن این است که آنها از مشارکت سمن ها و تعصبات مثبت و غرور ملی خوب استفاده کرده اند.

 وی گفت: همکاری سازمان‌های مردم نهاد به تنهایی کافی نیست و ما نمی‌توانیم آن را جایگزین ادارات و ارگان‌های دولتی کنیم .

وی افزود : باید مشکلات موجود در رابطه با ساماندهی متکدیان احصاء و با کمک دستگاه‌های ذیربط از جمله بهزیستی و شهرداری نسبت به رفع آن اقدام شود.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی هدف از تشکیل سومین نشست کارگروه بانوان و خانواده را پرداختن به حقوق کودکان عنوان کرد و افزود: بر اساس قوانین بین‌المللی کودکان هیچ کودکی نباید در تبعیض باشد ، منافع عالیه کودکان، حق رشد و ابراز نظرات و ایده ها را از حقوق اصلی هر کودک محسوب می‌شود.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از نحوه جذب کودکان بازمانده از تحصیل استان اشاره و گفت: با توجه به رویکرد مثبت استاندار مبنی بر توسعه فرهنگی و با سرلوحه قرار دادن این شعار که هیچ کودکی به هیچ دلیلی نباید از تحصیل علم و دانش باز بماند، بیش از 95 هزار کودک بازمانده از تحصیل جذب شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز