خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تجمع اعتراضی کارگران قزوین به معنای پیوستن به صف اغتشاش نیست/ برخی به دنبال سوءاستفاده از تجمع به حق کارگران هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۷۰۳

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: در تعدادی از واحدهای تولیدی تجمعاتی را شاهد هستیم که مربوط به مشکلات حوزه تولید، حقوق و بیمه است، پیش از این هم بوده و برای امروز نیست، این تجمع‌ها در داخل مجموعه‌ها است، اما برخی دامن می‌زنند تا از این فضا سوء استفاده کنند و بگویند کارگران هم به صف اغتشاشگران پیوستند و به وضع سیاسی موجود اعتراض می‌کنند در صورتی که در واقع این‌طور نیست.

ابوالحسن کبیری در گفتگو با خبرنگار ایلنا در قزوین، با اشاره به رفتار اعتراض‌آمیز کارگران تعدادی از واحدهای تولیدی استان گفت: این نوع مشکلات و اعتراضات کارگری مختص امروز نیست و پیش از این هم وجود داشته و به دلیل مشکلاتی است که در حوزه تولید وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین ادامه داد: به دلیل تحریم‌ها با مشکل واردات مواد اولیه مواجه‌ایم که باعث افزایش قیمت این مواد در حوزه تولید شده و طبیعی است با مشکلاتی در این زمینه روبه رو باشیم.

وی عنوان کرد: بعضی از شرکت‌ها به دلیل فعال بودن و رونق خوبی که دارند افزایش حقوق کارگران‌شان را اعمال کرده‌اند، برخی از کارگران کارگاه ها هم خواستار افزایش حقوق‌ شده‌اند که ممکن است این کارگاه ها از رونق خوبی به لحاظ تولید برخوردار نباشند که بتوانند افزایش حقوق بدهند.

این مسئول ادامه داد: با وجود اینکه پایین بودن حقوق عاملی است که باعث اعتراض کارگران تعدادی از کارخانجات شده؛ اما مشکل تمام این کارخانجات یکسان نیست.

کبیری ادامه داد: بیمه و تامین اجتماعی هم از جمله مواردی است که برای برخی از واحدهای تولیدی هم مشکل ایجاد کرده است.

رسانه‌های بیگانه دنبال دامن زدن به اعتراضات کارگری هستند

وی بیان کرد: معمولا رسانه‌های بیگانه و هجمه‌های رسانه‌ای به دنبال دامن زدن به این موضوعات هستند و قصد دارند اعتراضات و اغتشاشات را به مجموعه‌های کارگری بکشانند که اگر کارگران اعتراض به حقی دارند در این شرایط دیده نشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین عنوان کرد: رهبری از دهه 90 بارها به موضوع تولید تاکید داشته و خواستار اهتمام ویژه در این حوزه بودند اما متاسفانه شاهد عدم اهتمام مسئولان بودیم و به همین دلیل  مشکلات در حوزه تولید و کارگری زیاد شد.

مشکلات تولید به طور مستمر پیگیری می‌شود

وی ادامه داد: برای حل مشکلات کارگری و تولید پیش از شکل‌گیری تجمع اعتراضی پیگیری‌هایی را آغاز کرده‌ایم به طوری که تعداد واحدهای دارای مشکل از 54 به 20 مورد کاهش پیدا کرد و در دولت جدید واحدها درحال بازگشت به تولید هستند که کارخانه کنتورسازی در قزوین ازجمله آن‌ها است.

این مسئول بیان کرد: مشکلات به طور مداوم در کمیسیون‌های کارگری، شورای تامین و ستاد تسهیل بررسی می‌شود و با مدیران و مجموعه قضایی جلساتی برگزار شده و بخشی از مشکلات که مربوط به بانک‌ها بود در کنار سایر مشکلات درحال پیگیری است.

 

گفتوگو از : زهرا مختار زاده

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز