خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه تعطیل شده در استان وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۶۴۹

استاندار لرستان گفت: بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه متوقف و تعطیل شده در سطح استان وجود دارد که تمرکز و تلاش دولت به نتیجه رساندن این طرح ها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرهاد زیویار در نشست شورای اطلاع رسانی استان با بیان اینکه تکمیل این طرح ها در اولویت قرار دارد ، اظهار داشت : از اسفند ماه سال گذشته تا شهریور ماه که پایان سال مالی تملک دارایی و هزینه کرد اعتبارات عمرانی است یک هزار و ۸۸ میلیارد تومان به طور مستقیم و حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت نقد در اختیار برخی دستگاه‌های تخصص خاص همچون آب منطقه‌ی ،آبفا، مخابرات و نوسازی مدارس جهت تکمیل پروژه‌ها قرار داده شده است.

وی ادامه داد: برنامه کلنگ‌زنی پروژه جدید در دستور کار دولت سیزدهم قرار ندارد و هدف تلاش برای به نتیجه رساندن پروژه‌های نیمه تمام استان است.

استاندار لرستان با بیان اینکه در قالب بند الف تبصره ۱۸ حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار استان قرار داده شده است، افزود: دستگاه‌‌های اجرایی را موظف کرده‌ایم که شرایط را به گونه‌ای فراهم کنند که تقاضا برای دریافت تسهیلات بیشتر شود.

زیویار یادآور شد: در سیل مردادماه بیش از ۷۰ درصد به شهر الیگودرز خسارت وارد شده و این خسارات بیشتر در بخش زیرساخت‌های اقتصادی بوده است که گزارش‌های آن در اختیار مدیریت بحران کشور قرار گرفته است و در این چند روز ۳۰ میلیارد تومان برای تعمیر تجهیزات اختصاص داده شده است.

وی عنوان کرد: حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار جدید به بیمارستان نیایش خرم آباد تعلق گرفته و برای تکمیل این پروژه ۲۷۰ میلیارد تومان دیگر از محل ماده ۵۶ اختصاص خواهد یافت، بیمارستان رازی کوهدشت، چهارخطه پلدختر - خرم‌آباد موانع آنها برطرف شده و ارقام مورد نیاز در اختیار این پروژه‌ها قرار خواهد گرفت.

استاندار لرستان گفت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و به تبع آن کمبود منابع آبی، تکمیل سد معشوره به عنوان یک ضرورت برای وزارت نیرو محرز شده و این سد جزو پروژه‌های مصوب تهاتر نفتی قرار گرفته که سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای تکمیل آن ضروری است.

زیویار با اشاره به نامگذاری ۱۷ مرداد به نام روز خبرنگار تصریح کرد: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند که باید دغدغه های جامعه و خدمات مدیران را اطلاع رسانی کنند و از طرفی مطالبات آنان توسط دستگاه های اجرایی پرداخت شود.

وی لیاقت، جسارت، شجاعت، دانش و تعهد را از ویژگی های بارز اصحاب رسانه عنوان کرد و گفت: همزمان با هفته دولت، اقدامات انجام شده در طول یکسال فعالیت دولت سیزدهم در لرستان بیان خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز