خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

تقسیم عادلانه آب سد ایوشان میان باغات و مناطق پایین دست منطقه ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۵۲۷

استاندار لرستان گفت : در شرایطی از آب سد استفاده شود که به صورت عادلانه آب موجود در سد میان باغات منطقه و مناطق پایین دست تقسیم شود.

به گزارش ایلنا، فرهاد زیویار در جلسه بررسی وضعیت آب موجود در سد ایوشان با بیان اینکه آب سد ایوشان باهدف جلوگیری از خسارات به اراضی کشاورزی در اختیار کشاورزان منطقه قرار می‌گیرد، اظهار داشت: همراهی مردم در بحث جلوگیری از کشت محصولات آب دوست در سال جاری با توجه به کاهش شدید نزولات آسمانی و استفاده از محصولات جایگزین قابل تقدیر است و به مصرف بهینه آب در استان کمک شده است.

استاندار لرستان گفت: با توجه به بررسی وضعیت آب موجود در سد ایوشان تصمیمات باید به گونه ای اتخاذ می‌شود  که به اقتضای ذخیره آب و امکاناتی که در سد ایوشان وجود دارد تمامی باغات منطقه از آن منتفع شوند.

وی تاکید کرد: بهره‌برداری از آب سد باید طی فرآیندی کاملاً منطقی، با برنامه‌ریزی و لحاظ حفاظت از محیط‌زیست منطقه و در راستای کمک به باغات باشد و از هدر رفت آب سد جلوگیری شود.

زیویار خاطرنشان کرد: در جلساتی که طی هفته‌های اخیر به همین منظور برگزار شده مقرر گردید از نیمه دوم تیرماه و در ده نوبت سه روزه، آب سد در اختیار باغات منطقه باشد تا بدین ترتیب از وارد آمدن خسارات به کشاورزان جلوگیری شود.

استاندار لرستان در پایان با اشاره به اینکه اطلاع رسانی موضوع به کشاورزان توسط دستگاه‌های اجرایی ذیربط به موقع انجام شود، گفت: باید در نظر داشت که همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و مردم منطقه در اجرای عملیات بازگشایی برای استفاده باغات، بسیار مهم است و ضرورت دارد به این موضوع توجه ویژه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز