خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استانداری لرستان؛

استان در حوزه آب نیازمند مدیریت کمبود آب و معیشت مردم است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۰۱۷

معاون سیاسی استانداری لرستان گفت: امروز در حوزه آب عطش شدیدی را در بخش شرب و کشاورزی شاهد هستیم و این نیازمند مدیریت کمبود آب و مدیریت معیشت مردم است.

به گزارش ایلنا، بهرام ستاری دستنایی در جلسه شورای اطلاع‌رسانی لرستان با بیان اینکه اصحاب رسانه نقاط قوت و ضعف را بازگو کنند اما مسایل باید با منطق همراه باشد ، اظهار داشت : خبرنگاران با هوشیاری خود نقاط ابهام‌آمیز را به مدیران گوشزد می‌کنند، کوتاهی بر مبنای عناد هیچ‌گاه نبوده، اما ممکن است به علت کثرت کار این موضوع پیش بیاید.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه را جدای از سیستم اداری نمی‌دانم، گفت: اصحاب رسانه را چشم و چراغ همه ادارات می‌دانم چراکه در بسیاری از جاها نکات ابهام‌آمیزی را که شاید مسئولین اجرایی به آن توجه نمی‌کنند گوشزد می‌کنند و عقل سلیم حکم می‌کند که این مطالب را در برنامه اجرایی خود بگنجانیم تا بتوانیم نقاط ضعف را برطرف سازیم.

معاون سیاسی استانداری لرستان بیان کرد: اگر گزارشات مدیران دستگاه‌های اجرایی استان براساس عملکرد رسانه باشد که خیلی جای تاسف دارد؛ اگر رسانه منتقد است و مدیر همکاری نکرده و پاسخگو نیست باید با این مدیر برخورد شود و باید به این موضوع ورود کنیم و اداره کل ارشاد باید ورود پیدا کند؛ مدیران قبل از شکایت از خبرنگاران باید مطلب انتقادآمیز را برای بررسی بیشتر به اداره‌کل ارشاد واگذار کنند بنابراین حق شکایت ندارند، وظیفه و رسالت من دفاع از حقوق خبرنگاران است و اگر کوتاهی شده باید جبران شود.

ستاری با بیان اینکه بسیاری از مطالب در فضای مجازی موج خبری است، گفت: قرارداد واگذاری اراضی پادگان ۰۷ در گذشته بسته شده، خودمان گلایه داریم در این مورد اما قانونی باید اقدام شود.

وی اظهار کرد: در جریان سفر رئیس جمهور به لرستان ۱۲۲ هزار نامه دریافت شد که در این راستا حدود ۴۰ میلیارد تومان کمک معیشتی پرداخت شد.

ستاری در خصوص طرح فقر در حوزه اجتماعی بیان کرد: طرحی است که ساماندهی شده و کسی نیست که کمتر از ۵۰۰ هزار تومان درآمد ماهیانه نداشته باشد و ثبت‌نام شهر به شهر انجام شده است.

معاون سیاسی استاندار لرستان بیان کرد: در قرارگاه حجاب و عفاف رویکرد بسیار جدی است و جلسات باید به صورت هفتگی برگزار شود همچنین بسیاری از اقدامات در خصوص تعیین مدیران انجام شده است.

ستاری با بیان اینکه عقب ماندگی‌های لرستان را باید جبران کنیم، بیان کرد: شاهد تنش آبی در بخش شرب و کشاورزی در استان هستیم که این موضوع به این دلیل است که در ترسالی‌ها روان‌آبها  از استان خارج می‌شد و نتوانسته‌ایم برنامه‌ریزی مدونی برای مهار آنها داشته باشیم و امروز به مساله مهار ورود پیدا کردیم که آبی نداریم. 

وی با بیان اینکه اکنون گرفتار خشکسالی هستیم، مدیریت آب به دست ما می‌باشد اما نمی‌توانیم کشاورزان ناتوان در کشت برنج را هم نادیده گرفت ، افزود : باتوجه به کم‌آبی و کمبود منابع آب زیرزمینی یک هزار و ۶۰۰ روستا در آینده با تانکر آبرسانی می‌شود.

ستاری اظهار کرد: مدیرانی که جدید منصوب شده حتما باید رویکرد انقلابی دولت سیزدهم را داشته باشند و باید پاسخگوی مردم و اصحاب رسانه باشند، جمهوری اسلامی عرصه خدمتگزاری را فراهم کرده و اگر کوتاهی گزارش شود به صورت جدی برخورد خواهد شد.

معاون سیاسی استاندار لرستان گفت: ۶ ماهه نخست دولت در لرستان بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبارات زیرساخت به لرستان اختصاص یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز