خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

15 تعاونی در بخش‌های مختلف اقتصادی در لرستان تشکیل شد/تعاونگران در جشنواره تعاونی‌های برتر ثبت نام کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۶۵۱

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت: در سه ماهه نخست سالجاری 15 تعاونی در بخش‌های مختلف اقتصادی با اشتغال 485 نفر در استان تشکیل شدند.

علی جهانی در گفت و با ایلنا با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ تعاون و کار جمعی با هدف ایجاد شغل و توسعه اقتصادی در استان ، اظهار کرد: کار و تلاش در مجموعه هایی که بصورت گروهی و تعاونی صورت می گیرد موفقیت بیشتری دارد، بر همین اساس اکثر کشورهای جهان تشکیل شرکت های تعاونی را به عنوان یکی از ابزارهای مهم و مؤثر در امر توسعه استفاده می‌کنند که در صورت توسعه تعاونی‌ها این امر منجر به مشارکت اکثریت مردم در اقتصاد و عدالت اجتماعی در بین جامعه می شود.

وی با بیان اینکه برنامه اصلی این اداره کل در مرحله اول فعال کردن و کمک به تعاونی‌های مشکل‌دار و غیر فعال در استان است، افزود: این اداره کل در سه ماهه نخست امسال 15 تعاونی در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی با 481 عضو با ایجاد 485 فرصت شغلی ایجاد کند که بیشتر این تعاونی‌ها در شهرستان خرم آباد با 6 تعاونی و با 318 فرصت شغلی تشکیل شده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به کمک به تعاونی‌های غیر فعال و نیمه تمام در استان اشاره کرد و گفت: 12 شرکت تعاونی در بخش‌های مختلف اقتصادی با اشتغال 136 نفر دارای مشکلاتی بودند که در کمیته استانی واحدهای مشکل دار مطرح و به چرخه تولید بازگشتند.

جهانی در ادامه افزود: از محل تسهیلات تبصره 18 در این سه ماهه سالجاری مبلغ 21 میلیارد تومان به 5 شرکت تعاونی پرداخت شده است و همچنین از محل تفاهم نامه بانک توسعه تعاون 32 میلیار تومان تسهیلات اشتغالزا جهت تکمیل، ایجاد و سرمایه در گردش به شرکت‌های تعاونی استان پرداخت شده است.

وی همچنین با بیان اینکه تشکیل تعاونی‎های دانش بنیان در زمینه جذب و تبدیل ایده‎های ابتکاری و نوآوری‎ها به تولید مشاغل پایدار موثر است، اظهار داشت: کمک به برقراری ارتباط و همکاری متقابل بین تعاونی‎های عضو با مردم و دولت در قالب تکنولوژی‌های نوین، برگزاری نمایشگاه و مشارکت در نمایشگاه‎های داخلی و بین‎المللی، از دیگر مزایای تشکیل شرکت‎های تعاونی دانش‎بنیان است. و در اولویت ایجاد شرکت‌های تعاونی جدید است.

وی به فرآیند تکمیل پرسشنامه ثبت نام تعاونگران در جشنواره تعاونی‌های برتر اشاره کرد و گفت: از ابتدای شروع ثبت نام در این جشنواره تاکنون 45 شرکت تعاونی واجد شرایط در این سامانه فرایند ثبت نام را کامل انجام داده که توسط کارشناسان این اداره کل و وزارت متبوع در حال بررسی و انتخاب برترین‌ها می باشند. 

 جهانی خاطر نشان کرد: با توجه به اعلام دبیرخانه هفدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۳/۳۰ الی ۱۴۰۱/۴/۱۵ فرآیند تکمیل درخواست حضور در جشنواره تعاونی‌های برتر در قالب پرسشنامه در سامانه جامع هوشمند بخش تعاون به آدرس https://taavoni.mcls.gov.ir در دسترس شرکت های تعاونی متقاضی ثبت نام در جشنواره تعاونی‌های برتر است.

وی تصریح کرد: مدیران شرکت‌های تعاونی با نام کاربری و رمزعبور اختصاصی خود، وارد سامانه شوند و پرسنامه های لازم را جهت ثبت نام و تکمیل این فرایند اقدام کنند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به برگزاری هفتدمین جشنواره استانی و ملی تجلیل از تعاونی های برتر اشاره کرد و گفت: این جشنواره در هفته تعاون که شهریور ماه امسال در دو بخش ملی و استانی  برگزار خواهد شد  از منتخبین و برترین‌ها تجلیل به عمل می‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز