خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

افزایش ۷ درصدی مصرف برق در بروجرد نسبت به سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۶۹۷

مدیر امور توزیع برق بروجرد اظهار داشت: امسال نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل، ۷ درصد افزایش مصرف برق در شهرستان را شاهد هستیم.

محمدعلی خسروی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ، با تاکید بر اینکه تا این لحظه در کل کشور خاموشی با برنامه به علت کمبود تولید برق نداشته‌ایم گفت: در طول سال خاموشی‌های کوتاه‌مدتی داریم که به دو دلیل است، یا بخاطر تعمیرات شبکه توزیع برق، یا بخاطر اتصالی‌های احتمالی که بوجود می‌آید.

وی با اشاره به اینکه عدم خاموشی‌ها مستلزم همکاری مردم است، ادامه داد: با برنامه‌ریزی خوبی که وزارت نیرو امسال داشته، سعی بر این است که خاموشی ناشی از کمبود تولید برق نداشته باشیم و بقیه خاموشی‌ها طبیعی است و مدت زمان زیادی طول نمی‌کشد.

مدیر امور توزیع برق بروجرد گفت: نسبت به سال گذشته، امسال 7 درصد افزایش مصرف برق داریم.

وی افزود: حدود 570 میلیارد ریال نیز توزیع برق بروجرد از مشترکان طلب دارد. ابربدهکاران نیز در دسته‌بندی ادارات، شهرداری و در بین صنایع، کارخانه نساجی است.

خسروی درخصوص شرایط ویژه مصرف برق در فصل گرما عنوان نمود: در ایام غیر از فصل گرما، مصرف برقی داریم که عادی است. اما در فصل گرما با اضافه‌شدن سیستم‌های سرمایشی که مصرف برق بسیار بالایی هم دارند، پیک مصرف بشدت افزایش می‌یابد. این افزایش مصرف در حدود 30 الی 40 درصد می‌باشد که اگر مشترکین بین ساعت‌هایی که کولرها روشن است، بتوانند بقیه مصارف را کنترل کرده و به حداقل برسانند، به هیچ عنوان با مشکل کمبود برق مواجه نمی‌شویم. همچنان که باید در مصرف بقیه وسایل برقی صرفه‌جویی شود، اگر مشترکین از دور کند کولرهای آبی و درجه‌ی متعادل در کولرهای گازی استفاده کنند، هر مشترک می‌تواند تا 60 درصد در مصرف سیستم سرمایشی نیز صرفه‌جویی کند که عدد قابل توجهی خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به آمار، هر ایرانی 4 برابر بیشتر از متوسط مصرف برق در کل جهان برق مصرف می‌کند.

خسروی گفت: هر مشترک با خاموش‌کردن یک لامپ 100وات در کل کشور، معادل یک نیروگاه 3600 مگاواتی صرفه‌جویی می‌کند. کل کمبود برقی که داریم، حدود 6هزار مگاوات است.

مدیر امور توزیع برق بروجرد تصریح کرد: صد درصد روستاهای دارای سکنه شهرستان بروجرد از نعمت برق برخوردارند و هیچگونه مشکلی در برق‌رسانی به روستاها وجود ندارد. از مجموع 216 روستای بروجرد، 203 روستا دارای سکنه هستند که کاملا برق‌رسانی شده‌اند و به تازگی ساکنان یکی از روستاها نیز تصمیم به برگشت به روستا گرفته‌اند که درحال انجام امورات انتقال برق به این روستا نیز هستیم.

خسروی گفت: براساس مصوبه هیئت دولت، ادارات بصورت اجباری موظفند در وقت اداری 30 درصد و در وقت غیر اداری 60 درصد نسبت به مدت مشابه سال 1400 کاهش مصرف داشته باشند. کنتورهای بخش اداری، کشاورزی و صنعت ما کاملا هوشمند هستند و اگر تخطی کنند، برق آنها سریعا قطع خواهد شد که دو اداره در بروجرد شامل این قانون شدند و برق‌شان قطع شد. در بخش کشاورزی نیز تفاهم‌نامه‌ای امضا شده که کشاورزان عزیز بین ساعت‌های 12 ظهر الی 18 عصر که اوج مصرف است از چاه‌ها استفاده نکنند و به جای آن در ساعات دیگر هر مصرفی داشته باشند، رایگان خواهد بود. باتوجه به اینکه ساعت مقرر اوج گرما می‌باشد و عملا آبیاری زیان‌ده خواهد بود، با این اقدام هم در مصرف برق صرفه‌جویی خواهد شد و هم در مصرف آب شاهد مصرف حداقلی خواهیم بود.

وی ادامه داد: در بخش صنعت نیز مقرر شده شهرک صنعتی و صنایع بزرگ، طی همکاری خوبی که با اداره برق دارند، تعطیلی روز جمعه را به یک روز بین هفته موکول کنند و به همین علت خاموشی بین هفته در بخش صنایع نخواهیم داشت. روز جمعه نیز مجازند با تمام ظرفیت فعالیت کنند. همچنین قرار شده تعطیلی‌های سالیانه خود و تعمیرات را از سه فصل دیگر به فصل تابستان موکول نمایند. این اقدامات شامل تشویقی‌هایی نیز می‌شود که سال گذشته صنایعی که با ما همکاری کرده‌اند مجموعا 25 میلیارد ریال تشویقی دریافت کرده‌اند و شاخص آنها کارخانه نساجی با 3میلیارد ریال پاداش کم‌مصرفی می‌باشد. پیش‌بینی می‌کنیم امسال در بخش صنایع، کشاورزی و مصرف خانگی حدود 60 میلیارد ریال پاداش صرفه‌جویی داشته باشیم.

مدیر امور توزیع برق بروجرد خاطر نشان کرد: هر مشترک خانگی با صرفه‌جویی 1 کیلوواتی مصرف برق خود، شامل پاداشی 5 برابری خواهد شد. این درحالی‌ست که متوسط مصرف هر مشترک خانگی 1 میلیون ریال به ازای هر 1 کیلووات ساعت مصرف برق است.

خسروی عنوان کرد: امسال خوشبختانه با این سیاست‌ها و همکاری خوبی که مشترکین داشته‌اند شاهد کمبود برق نبوده‌ایم و این انتظار می‌رود همچنان این صرفه‌جویی‌ها ادامه داشته باشد تا دچار مشکل نشویم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز