خبرگزاری کار ایران

دبیر سوگواره چاووشی خوانی حسینی استان:

نخستین «سوگواره چاووشی خوانی حسینی» در گلستان برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۳۳۳

دبیر سوگواره چاووشی خوانی حسینی استان گلستان گفت: کانون فرهنگی هنری مسجد جامع گلشن گرگان نخستین سوگواره «چاووشی خوانی حسینی» در استان گلستان را برگزار می کند.

به گزارش ایلنای گلستان، حمید حقیقت نیا با اشاره به اینکه سنت چاووشی خوانی جزو سنت‌های دیرین مردم گلستان است، گفت:چاووشی‌خوانی از سنت‌های بسیار تاریخی است که برای ‌محرم نیز بسیار مورد توجه بوده، ولی در گذر زمان به سنتی متروک تبدیل شده است؛ سنتی که باید احیا‌ شود و در مجالس عزاداری سالار شهیدان امام حسین (ع) مورد توجه قرار گیرد.

دبیر سوگواره در ادامه شرایط شرکت در اولین« سوگواره چاووشی خوانی حسینی»را تشریح کرد و گفت : محدودیت سنی برای شرکت وجود ندارد.وآثار ارسال شده منحصرا می بایست برای این سوگواره ضبط شده و برای دیگر مسابقات ارسال نشده باشد که هر چاووشی خوان با ارائه ۲اثریک قطعه با فرمت mp3 و یک قطعه هم به صورت تصویری با فرمت (mp4) (حداکثر 10دقیقه )می تواند در این سوگواره از دهم تیر ماه ۱۴۰۱  الی هجدهم  شهریور ۱۴۰۱ شرکت کند.

حقیقت نیا در رابطه با نحوه ارسال آثار به دبیرخانه سوگواره گفت: چاووشی خوانان عزیز می توانند آثار خود را در فضای مجازی به آدرس Masjed_jame_golshan کانال اطلاع رسانی روبیکا و تلگرام و واتساپ به شماره (۰۹۳۹۶۱۰۶۶۹۳) ارسال کنند.

وی ارائه بیوگرافی به همراه یک قطعه عکس پرسنلی و تصویر کارت ملی را  از دیگر شرایط شرکت در سوگواره یاد کرد و در ادامه در رابطه با ملاک ارزیابی و انتخاب چاوشی خوانی گفت :انتخاب اشعار و متون ادبی متناسب با موضوع سوگواره ،  قرائت صحیح اشعار و متون فارسی و عربی،بهره گیری مناسب و اصولی از آیین ها و آداب و رسوم چاووشی خوانی مناطق مختلف استان گلستان و.... است.

حمید حقیقت نیا در رابطه با جوایز این سوگواره اظهار داشت :برای برگزیده اول کمک هزینه سفر کربلای معلی به مبلغ پنج میلیون تومان - برگزیده دوم کمک هزینه سفر کربلای معلی چهار میلیون تومان-برگزیده سوم کمک هزینه سفر کربلای معلی سه میلیون تومان وبرای برگزیدگان چهارم تا چهاردهم  نیزکمک هزینه سفر کربلای معلی یک میلیون تومانی به همراه لوح یادبود سوگواره در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز