خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دیوان محاسبات استان لرستان:

درمان و بازگشت معتادان به دامن خانواده و جامعه یک اولویت است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۹۶۱

مدیرکل دیوان محاسبات استان لرستان گفت: درمان و بازگشت این افراد به دامن خانواده و جامعه یک اولویت است که علاوه بر رفع مشکلات فردی و خانوادگی آنان، کاهش هزینه‌ها و آسیب‌های اجتماعی و عمومی را در کشور به دنبال دارد.

به گزارش ایلنا، مظفرجمالی‌نژاد دربازدید از مراکز نگهداری و باز پروری معتادین متجاهر شهرستان خرم آباد اظهار بر ضرورت جذب به موقع و کارآمد اعتبارات اختصاص یافته به مراکز نگهداری معتادین متجاهر تاکید گرد و اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های اجرایی  استان جهت رفع مشکلات مراکز نگهداری و باز پروری معتادین متجاهر استان باید تلاش کنند.

وی افزود: حق استفاده زمین و ساختمان‌های نگهداری معتادین متجاهر به میزان هفت هکتار در اجرای ماده( 89 )قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در سال 1391  بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه  استان از سازمان جهاد کشاورزی به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان واگذار شده است.

 مدیرکل دیوان محاسبات استان لرستان بر اهمیت توسعه و تجهیز این مراکز در جهت نگهداری و باز پروری نیروی انسانی آسیب دیده تاکید کرد و عنوان کرد: در حال حاضر حدود 200 نفر معتاد متجاهر در مرکز نگهداری معتادان متجاهرخرم آباد می شود که با مشکلات و کمبود های زیادی بخصوص از حیث نبود فضای فیزیکی و امکانات و تجهیزات مناسب، خرابی سیستم سرمایش و فاضلاب، فرسودگی ساختمان فعلی مواجه بوده که نیازمند برنامه ریزی و توجه بیشتر مسئولان است.

وی بیان کرد: در این بازدید که به منظور بررسی مشکلات این مرکز و نحوه هزینه کرد اعتبارات ابلاغی اختصاص یافته  برنامه کاهش آسیب های اجتماعی  اداره کل بهزیستی  مورد بررسی قرار گرفت.

جمالی نژاد تصریح کرد:  با توجه به فرصت یک ماهه باقیمانده از مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای( حداکثر تا پایان تیرماه 1401 ) پیگیری فوری و مستمر دستگاه اجرایی جهت رفع موانع قانونی از طریق مرکز مهم است.

در ادامه این بازدید عمودی زاده مدیرکل بهزیستی و صفاپور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ها و مشکلات مراکز ، از تعامل، حمایت ها و سیاست های پیشگیرانه و تحولی دیوان محاسبات کشور در جهت پیشرفت  و توسعه ای کشور و کمک به رفع نیازها و مشکلات جامعه تقدیر و تشکر کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز