خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بازرسی لرستان مطرح کرد؛

راه اندازی سامانه پایش ساختمان‌های نا ایمن در استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۶۳۱

مدیرکل بازرسی لرستان گفت: سامانه الکترونیکی پایش ساختمان‌های ناایمن در استان باید با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری‌های راه اندازی شود.

به گزارش ایلنا، سعید رازانی در جلسه شناسایی ساختمان‌های ناایمن به ویژه مجتمع‌های مسکونی و آپارتمانی و پاساژها، ادارات و اماکن محل اجتماع مردم و همچنین گودبرداری اصولی در سطح شهر با بیان اینکه حادثه خبر نمی‌دهد و گاهی زیان‌های سنگینی به بار می‌آورد تاکید کرد : باید برای موضوع ساختمان‌های ناایمن فکر اساسی کرد.

وی به ارسال نامه‌ای به شهرداران و مسئولان ذیربط پیرامون نظارت بر ساختمان‌های در حال احداث استان اشاره کرد و گفت: در ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها تکالیف برای ماموران شهرداری و مهندسین ناظر پیش‌بینی شده است.

مدیرکل بازرسی لرستان ادامه داد: مهندسین ناظر مکلف هستند، به صورت مستمر از ساختمانی که مهندس ناظرش هستند بازدید به عمل آورند و هر جا خلافی دیدند بلافاصله به شهرداری اعلام کند.

رازانی با تأکید بر اینکه اگر مهندسان ناظر به وظایف‌شان عمل می‌کردند شاهد حوادثی چون «متروپل» نبودیم، تصریح کرد: این حادثه بیانگر آن است که یک جای کار اشکال دارد؛ این نقص یا مربوط به بازدید و نظارت ناقص مهندسین ناظر و کوتاهی او در اعلام تخلف به شهرداری بوده است و یا شهرداری تخلفات اعلامی را آنطور که باید پیگیر نبوده است.

 مدیرکل بازرسی لرستان با بیان اینکه مأموران شهرداری نیز علاوه بر نظارت مستمر بر ساخت و سازها از احداث ساختمان‌های خلاف مفاد پروانه نیز جلوگیری کنند و عمده مشکلات ما را به خود اختصاص داده است ، تصریح کرد: چنانچه مهندسان ناظر و یا ماموران شهرداری در انجام وظایف خود سهل انگاری کنند به طور قطع با آنها برخورد خواهد شد؛ چرا که تخلف صورت گرفته است.

 رازانی با تاکید بر ایجاد سامانه الکترونیکی پایش ساختمان‌های ناایمن در لرستان، خاطر نشان کرد: این سامانه علاوه بر نظام‌مند کردن نظارت، بازدید و اعلام تخلفات ساختمان‌های در حال احداث توسط مهندسان ناظر و ماموران شهرداری، موجب شناسایی مقصر اصلی در صورت بروز حادثه می‌شود.

وی نقش نظام مهندسی لرستان در ایجاد این سامانه الکترونیکی را مهم برشمرد و تأکید کرد: شهرداران استان مکلفند ظرف یک‌ماه ساختن زیرساخت‌ها و اقدامات لازم برای ایجاد این سامانه را فراهم کنند.

مدیرکل بازرسی استان لرستان گفت: سازمان نظام مهندسی موظف است برای طراحی سامانه الکترونیکی مورد نظر، هماهنگی‌های لازم را با شهرداری‌ها به عمل آورد و نتیجه نیز اعلام شود.

رازانی یادآور شد: بازدید بصورت تصادفی از مجتمع‌ها و آپارتمان‌های در حال ساخت لرستان باید صورت گیرد تا با مشاهده هرگونه اهمال‌کاری توسط مهندسان ناظر و ماموران شهرداری، مراتب برای برخورد لازم اعلام شود.

وی با تأکید بر اینکه حضور تمامی اعضای کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ در جلسه الزامی است، یادآور شد: اگر یک یا ۲ نفر از اعضای کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ در جلسه شرکت نکردند، جلسه باید تجدید شود.

مدیرکل بازرسی استان لرستان بر ضرورت تهیه فهرست ساختمان‌های ناایمن و در وضعیت بحرانی استان تأکید کرد و گفت: شهرداران شهرستان‌های لرستان ظرف ۲۰ روز باید این فهرست را تهیه و به این مرجع اعلام کنند.

رازانی، خاطرنشان کرد: این کار به منظور پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار و ایراد صدمه به جان و مال مردم صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز