خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبر داد؛

راه اندازی مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در پلدختر

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۱۵۴

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری پلدختر با اشاره به راه اندازی مرکزمشاوره بیماری های رفتاری در این شهرستان گفت:راه اندازی این مرکز به طورقطع راهی برای مانع شدن از سرایت این آسیب و بیماری از معتادان به خانواده‌ها و جامعه می‌شود.

به گزارش ایلنا ، بهمن صالحی نیا در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر پلدختر ، با بیان اینکه شبکه بهداشت و درمان بایستی به جد بر فعالیت کلینیک‌های بهزیستی ترک اعتیاد در سطح شهرستان نظارت کند ، اظهار داشت : حدود 22 نفر معتاد متجاهر در سطح این شهرستان شناسایی شده که در راستای جلوگیری از افزایش این آسیب اجتماعی لازم است نیروی انتظامی نسبت به جمع آوری آن اقدام و ضرورت شناسایی ساختمان‌های مخروبه که پاتوق معتادان است در پل‌دختر احساس می‌شود.

 معاون فرمانداری پلدختر بر شناسایی بیشترین ماده مصرفی و بیشترین نقاط آلوده در شهرستان تاکید کردو گفت:کمپ‌های ترک اعتیاد در راستای رعایت بهداشت و سلامت بیماران باید روزانه نظافت شود و تهیه جعبه کمک‌های اولیه و کپسول اطفا حریق در این مراکز  ضرورت دارد.

صالحی نیا یادآورشد:برای جلوگیری از تنش اجتماعی لازم است در راستای درخواست بیماران مراکز ترک اعتیاد مبنی بر تشکیل پرونده محرمانه و بدون اطلاع خانواده با آنها هم‌کاری شود.

 وی بر ضرورت راه اندازی مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در پل‌دختر تاکید کرد و افزود:راه اندازی این مرکز به طورقطع راهی برای مانع شدن از سرایت این آسیب و بیماری از معتادان به خانواده‌ها و جامعه می‌شود

صالحی نیا به مصوبات جلسه‌های گذشته شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان پل‌دختر در رابطه با اجرای کلاس‌های پیش‌گیری اشاره کرد و افزود: اداره‌های آموزش و پرورش، بهزیستی،کمیته امداد و ناحیه مقاومت بسیج  مسئول آموزش مستمر پیشگیری از مواد مخدر در طول سال هستند که در این رابطه ملزم می‌باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری پل‌ختر به ناچیز بودن سهمیه متادون مراکز ترک اعتیاد این شهرستان اشاره کرد و گفت: براساس بازدیدهای انجام شده از این مراکز عدم جمع آوری زباله‌های عفونی به دلیل نبود تمکن مالی و عدم انعقاد قرارداد با شهرداری بیان شده که نیاز به توجه و پیگیری دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز