خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت اردبیل:

اردبیل نیاز 80 درصد کشور را در تولید ورق اچ.پی.ال تامین می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۷۰۲

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: اردبیل نیاز 80 درصد کشور را در تولید ورق اچ.پی.ال تامین می‌کند.

به گزارش ایلنا، رامین صادقی در جریان بازدید معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت از چند واحد تولیدی در اردبیل اظهار کرد: در تولید ورق اچ.پی.ال استان اردبیل ۸۰ درصد نیاز کشور را تأمین می‌کند.

وی با اشاره به کیفیت بالای تولیدات استان گفت: با توجه به کیفیت بالا، درخواست صادرات از روسیه را نیز شاهد بودیم که به دلیل نیاز بازار امکان صادرات فراهم نشده ولی در ماه‌های آینده زمینه این کار نیز مهیاتر خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از نصب ماشین‌آلات جدید برای تولید گلیسرین و ام.پی.چی خبر داد و افزود: در زمینی به مساحت ۱۳ هکتار طرح‌های توسعه این واحد در حال احداث و به‌روزرسانی است و قطعاً با افتتاح واحد فرمالین و یو.اف. سی، این مجموعه قادر خواهد بود ۴۵۰ تن تولید روزانه را انجام دهد.

صادقی از خرید و نصب خط پتروشیمی متانول و مونتاژ آن خبر داد و خاطرنشان کرد: تمام تلاش مجموعه تولیدی استان اردبیل بر این است تا با تأمین مواد اولیه تولید خود را با کیفیت مناسب انجام داده و حتی صادراتی را به کشورهای مختلف انجام دهد.

وی  با اشاره به واحد‌های تولیدی راکد، ادامه داد: در ۲ سال گذشته بیش از ۱۰۰ واحد راکد احیا شد و در حال حاضر نیز ۸۲ واحد قابل احیا در استان اردبیل داریم که احیای ۷۰ واحد بر مبنای اولویت (واحد‌های دارای توانمندی بالا از نظر تولید و اشتغال) برای سال‌جاری هدف‌گذاری شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۹۲ درصد واحد‌های تولیدی و صنعتی استان اردبیل فعال است، افزود: فعال کردن واحد‌های راکد و نهایت استفاده از ظرفیت تولید واحد‌های تولیدی و صنعتی از مهمترین اولویت‌های سازمان صمت است و بر همین اساس پارسال ۵۰ واحد تولیدی در استان بین ۲۰ تا ۶۰ درصد و امسال نیز ۵۰ واحد تولیدی دیگر ۳۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت تولید خود را افزایش دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز