خبرگزاری کار ایران

در ۳ ماهه اول سال‌جاری انجام شد؛

انجام بیش از 600 مورد نمونه‌برداری و آزمون از فرآورده‌های تولیدی استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۳۳۳

مدیرکل استاندارد استان اردبیل از انجام بیش از ۶۱۰ مورد نمونه برداری و آزمون از فرآورده های تولیدی در ۳ ماهه اول سالجاری در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، هاشم علایی مدیر کل استاندارد استان اردبیل با اعلام این خبر افزود: در ۳ ماه اول سال جاری تعداد 610 مورد نمونه برداری و آزمون توسط کارشناسان اداره کل، کارشناسان شرکت های بازرسی و نمونه برداری و آزمایشگاه های تائید صلاحیت شده  بخش خصوصی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف از نمونه برداری و آزمون کالاهای تولیدی، ارزیابی انطباق آنها با ضوابط  و مقررات استانداردهای ملی است، افزود:  در این زمینه میزان تحقق برنامه عملیاتی پیش بینی شده سالجاری، 25 درصد بوده است.

علایی یادآور شد: عمده فرآورده هایی که مورد نمونه برداری و آزمون قرار گرفته اند، در زمینه های مواد غذایی، مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی، صنایع سلولزی، مصنوعات طلا، مکانیک و فلزشناسی، خودرو و نیروی محرکه، برق و الکترونیک و مهندسی پزشکی می باشد.

مدیرکل استاندارد استان خاطر نشان کرد: در بازرسی‌ از واحدهای تولیدی بر عملکرد آنها نظارت جدی انجام می شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، تمدید و یا در صورت عدم رعایت ضوابط فنی استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.

علایی افزود: در صورت عدم انطباق مشخصات محصولات تولیدی با استانداردهای ملی برابر ماده 40 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد سازی با واحدهای متخلف برخورد  قانونی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز