خبرگزاری کار ایران

نماینده اردبیل خبر داد:

عملیات اجرایی ساخت پتروشیمی اردبیل فعال می شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۱۱

کمال الدین پیر موذن نماینده اردبیل، نیر، نمین وسرعین درمجلس شورای اسلامی گفت: کارگاه ساخت و عملیات اجرایی پتروشیمی اردبیل از پنجشنبه این هفته دوباره فعال می‌شود.

ایلنا: کمال الدین پیر موذن نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: کارگاه ساخت و عملیات اجرایی پتروشیمی اردبیل از پنجشنبه این هفته دوباره فعال می‌شود.

یه گزارش ایلنا کمال الدین پیرموذن در اردبیل با بیان اینکه با آغاز به کار پتروشیمی اردبیل شاهد تولید آمونیاک و صادرات این محصول در منطقه خواهیم بود تصریح کرد: با حمایت دولت تدبیر و امید موضوع ارز و نقدینگی پتروشیمی اردبیل تامین شد که امیدوارم آمونیاک تولیدی برای افزایش درآمد شهروندان کارساز شود.
نایب رییس کمیته پتروشیمی در مجلس شورای اسلامی گفت: چندین سال بود که پتروشیمی اردبیل به علت مشکلات مالی معطل مانده بود که خوشبختانه با حمایت دولت و نمایندگان مجلس مشکل نقدینگی پتروشیمی حل شد به‌طوریکه پنجشنبه این هفته شاهد آغاز دوباره عملیات اجرایی آن خواهیم بود.
وی حمایت از صادرات و صادر کنندگان را در استان اردبیل ضرورری دانست و گفت: از همه صادرکنندگان عزیز که همتشان را برای رونق اقتصادی دامن می‌زنند ‌‌نهایت اردات، حمایت و ستایش را بعمل می‌ٱورم امیدوارم مشکلات صادر کنندگان منطقه که در کمیسیون صنعت ومعدن با حضور وزیر صنعت ومعدن مورد بررسی قرار گرفت مرتفع شود چراکه وزیر محترم و دولت روحانی دنبال فعال کردن دیپلماسی سیاسی واقتصادی بمنظور رونق اقتصادی ورونق کار صادر کنندگان هستند.
نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسته‌های تشویقی به صادر کنندگان اعطا خواهد شد بیان داشت: تلاش خواهد شد با صادرات غیر نفتی قطره‌ای نفت صادر نشود تا ما بتوانیم در امدهای مورد نیاز کشور را با صادرات غیر تفتی، پتروشینمی، اقلام کشاورزی وتوریسم تامین کنیم.
پیرموذن در خصوص صادرات مازاد سیب رمینی در اردبیل گفت: رییس اتاق بازرگانی اردبیل پیگیری کرده تا زمیته صاردات اقلام کشاورزی ذرت وسیب زمینی فراهم شود ما نیز در تلاش هستیم زمینه صاردات مازاد این دو محصول مهیا شود.
وی در خصوص مشکلات صادرکنندگان در گمرگ آستارا افزود: اخیرا صادر کنندگان در گمرک ٱستارا مشکل داشتند که ما تلاش کردیم مشکلات انان را ازطریق گمرک بیله سوار مرتفع کنیم.
پیرموذن اظهار امیدواری کرد دولت تدبیر و تعقل در یک برنامه کوتاه مدت ۱۰۰روزه وبا یک برنامه میان مدت ۶ماهه در نظر دارد همه مشکلات صادر کنندگان را حل کنند.
وی در باره واردات کالا‌ها وچگونگی حمایت از صادر گنندگان گفت: واردات در صورتی درکشور ضروری است که مورد نیاز کارخانجات واقلام خوراکی باشد در غیر اینصورت شاهد ضرر و زیان واحد‌های تولیدی در کشور خواهیم بود.
پیر موذن تصریح کرد: تیم اقتصادی دولت با همکاری کمیسیون اقتصادی مجلس اقداماتی را در دست اجرا دارند که می‌خواهند خارج از شعار در خدمت صادرکنندگان باشند، چرا که در گذشته کشور با واردات بی‌رویه ضربات سنگیتی را متحمل شده است ما نیز نباید اشتباهات دولت گذشته را در رابطه با واردات و صادرات تکرار کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز