خبرگزاری کار ایران

بدون مجوز رگولاتوری/ استفاده از مسدودکننده تلفن همراه مجاز نیست

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اعلام کرد: استفاده از مسدودکننده‌های تلفن همراه (jammer)، فقط با دریافت مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی مجاز است.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین فلاح جوشقانی گفت: ضوابط فنی و مقررات مسدودکننده‌های تلفن همراه، از سال ۸۸ در کشور لازم‌الاجرا بوده و براساس این ضوابط، استفاده از مسدودکننده‌های تلفن همراه تنها درصورت دریافت مجوز از رگولاتوری و فقط در موارد مشخص شده در این مصوبه مجاز است.

وی افزود: عمده مسدودکننده‌های غیرمجاز دارای توان تشعشعی بالاتر از حد استاندارد هستند که علاوه بر آسیب رساندن به شبکه‌های ارتباطی و اختلال در خدمات‌رسانی به مردم، سلامت افرادی را که در معرض امواج این تجهیزات قرار می‌گیرند، به خطر می‌اندازند.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری درباره پیامدهای استفاده از تجهیزات مسدودکننده تلفن همراه گفت: با کسانی که بدون مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی از مسدودکننده‌های تلفن همراه (jammer) استفاده کرده و در شبکه رادیوئی اپراتورهای تلفن همراه اختلال ایجاد می‌کنند، تمامی دستگاههای غیرمجاز آنان جمع‌آوری ‌شده و به صورت قانونی با آنان برخورد می‌شود.

 

کد خبر : ۳۹۴۸۹۰