خبرگزاری کار ایران

گوگل و حذف رقیب Oculus Rift/HTC Vive

گوگل در حال حاضر توجه خود را بر VR, موبایل متمرکز کرده است و برنامه خود برای دستگاههای مستقل VR و Oculus Rift و HTC Vive را رها کرده است.

طبق گزارشی گه در این بین  منتشر  شده است  استراتژی VR  گوگل ,دوجانبه  بوده است .  یکی از این ابعاد ,Daydream, است که یک پلتفرم  محوری برای موبایل است و به  عنوان یک طرح  مرجع  محسوب میشود که گوگل در  I/O به صورت رسمی به آن اشاره کرده  است  .

به گزارش ایلنا به نقل از دیجی فارسی، پیش بینی شده است که اولین  هدست Daydream در پاییز  امسال رونمایی شود و تنها  با گوشی های مجهز به Daydream  مانند سامسونگ  ,هواوی و اچ تی سی و شیائومی و ال جی وZTE و Alcatel رقابت میکند .اولین گوشی مجهز به Daydream نیز ZTE Axon 7, است که در اواخر ماه جاری وارد بازار میشود  .

در واقع  Daydream  به عنوان یک  Cardboard تحول یافته  تلقی میشود و  بسیاری از هدست های تشکیل  شده  بر اساس   Daydream نیز  برای نمایش بسیاری از موارد  به گوشی همراه نیاز دارند .

بنابراین گوگل به بررسی سایر مسیرهای توسعه VR  پرداخته است . طبق گزارش منتشر  شده  توسط Recode’s ,حدود ۵۰  نفر از اعضای اصلی گوگل در حال کار کرذن بر روی هدست مستقل  VR و  X داخل آن هستند . این هدست توانسته است سیستم عامل خود را به صورت مستقل از اندروید راه اندازی کند .

اما دلیل آنکه گوکل , این ایده  را رها  کرده است چیست ؟ این  احتمال وجود دارد که  گوگل در این مرحله  زمانی از پلتفرم جدید VR استفاده نکرده باشد .  راه  اندازی یک  VR  مستقل  ,گوگل  را وادار کرده  است تا بر  پلتفرم های رقیب تکیه  کند زیرا  ظاهرا این  هدست ,تنها با پی سی و  Rift و Vive کار میکند .

البته باید این  احتمال نیز در نظر  گرفته شود که ممکن است این پروژه  تنها به عنوان یک  پروژه آزمایشی محسوب  شود و  گوگل نیز به  صورت کامل  بر روی آن ,سرمایه گذاری نکند.

کد خبر : ۳۹۱۲۹۹