خبرگزاری کار ایران

فصلنامه نقد کتاب کودک و نوجوان منتشر شد

کد خبر : ۲۵۰۲۱۹

فصلنامه نقد کتاب کودک و نوجوان جایگزین مجله " کتاب ماه کودک و نوجوان " شده که اولین شماره آن منتشر شد.

اولین شماره فصلنامه نقد کتاب کودک و نوجوان از سوی خانه کتاب ایران و به سردبیری سیدعلی کاشفی‌خوانساری منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این فصلنامه که با حجم۳۲۰ صفحه منتشر شده است، نقدها و مقالاتی به قلم محمود حکیمی، جعفر ابراهیمی(شاهد)، سوسن طاقدیس، ابراهیم حسن‌بیگی، روح‌الله مهدی‌پور عمرانی، انوشه منادی، نگار پدرام، مسعود مجاوری‌آگاه، سیدفرشید سادات‌شریفی، سحر ترهنده و… به چاپ رسیده است.

گفت و گوی اصلی این شماره به محمدعلی شعاعی معاون فرهنگی اسبق وزارت ارشاد اختصاص یافته است که وی در آن با نگاهی انتقادی به ارایه راهکارهایی در خصوص ترویج مطالعه و توسعه کتاب کودک پرداخته است.

در اولین شماره فصلنامه نقد کتاب کودک، نقدهایی بر آثار محمدرضا شمس، پدرام پاک‌آیین، آتوسا صالحی، لاله جعفری، محمد بکایی، مهدی میرکیایی، فریبرز لرستانی، مرتضی کربلایی‌لو و… دیده می‌شود.

میزگردی درباره نمایشگاه‌های استانی کتاب، معرفی نشریه بین‌المللی بوک‌برد، نگاهی به جشنواره نقد کتاب، تصویر جانبازان در شعر کودک، معرفی برترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های کودک و نوجوان جهان در سال گذشته و… از دیگر مطالب این فصلنامه است.

فصلنامه نقد کتاب کودک و نوجوان جایگزین مجله " کتاب ماه کودک و نوجوان " شده که از سال ۷۶ تا ۹۳ در دویست شماره به سردبیری مهدی حجوانی و خسرو آقایاری منتشر شده بود.

مراسم رونمایی فصلنامه نقد کتاب کودک و نوجوان، روز سه‌شنبه ۲۱ بهمن ساعت ۱۰ صبح در سرای اهل قلم با حضور تعدادی از نویسندگان و منتقدان کتاب کودک برپا خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز